AreaChica rekryterar för expansion och utökar ledningsgruppen

De ska ta AreaChica ut i världen

AreaChica AB - en digital plattform för att köpa och sälja tjänster mellan företag - har anställt Athena Nikou som ny CXO. Athena är sedan tidigare aktiv i bolaget som partner och investerare och tillträder sin nya till i roll i september. AreaChica har höga tillväxtmål och en plan för att expandera verksamheten på flera nya geografiska marknader under 2022.

”Jag har varit aktiv i AreaChica sedan en tid tillbaka och jag insåg snabbt att jag kan tillföra mer. Timingen för en digitalisering av köp- och säljprocessen B2B, bolagets marknadsposition och det fantastiska teamet är alla tre viktiga anledningar för att jag nu vill engagera mig helhjärtat i AreaChica säger Athena Nikou. Athena har en gedigen bakgrund med flera kommersiella ledarroller i en internationell miljö.

Athena har redan börjat att bygga ett starkt team för en internationalisering genom att rekrytera Ebru Gencer som Global Partner Manager. ”Ebru och jag har jobbat tillsammans tidigare, hon är precis rätt person att utvärdera och utveckla potentiella partners i linje med vår globala lanseringsplan” säger Athena Nikou.

”På AreaChica har vi haft nöjet att samarbeta med Athena och Ebru under ett par månader. Det var ett enkelt beslut att fråga Athena om hon ville ta ansvaret för vår internationella expansion. Hon har redan börjat bygga en strategi och ett kompetent team som innebär att vi på allvar kan sjösätta arbetet med vår internationella expansion. Det vi redan nu ser är att det finns ett stort intresse från utländska aktörer och marknader att lansera AreaChica’s plattform. Det är självklart positivt för bolaget och för våra existerande kunder som kommer kunna sälja och köpa tjänster till andra geografiska marknader.” säger Ola Lindewald, CEO.

anton@areachica.se

AreaChica sätter svensk innovation på kartan och effektiviserar den traditionella köp- och säljprocessen B2B. Företaget välkomnar teknik och digitalisering för att effektivisera och förenkla förlegade processer. AreaChica möjliggör att företag kan välja, jämföra och sluta avtal för samtliga behov inom professionella tjänster, helt digitalt utan krav på ett fysiskt möte. AreaChica grundades i december 2020 och har idag ca. 10 anställda med kontor i Stockholm. Läs mer på AreaChica.se

AreaChica rustar för expansion.

Citat

Ola Lindewald