• Arenakoncernen Holding/

Arbetslivsresurs AR AB, som ingår i Arenakoncernen, vinner avtal i Arbetsförmedlingens upphandling : ”Steg till arbete, upphandling 2, Af-2022/0106 7020”

I sin utvärderingsmodell av anbuden har Arbetsförmedlingen tagit betydande hänsyn till de resultat och den kvalitet som har uppnåtts i liknande levererade tjänster.

"Detta känner vi oss särskilt stolta över", säger Magnus Eriksson, Vd Arbetslivsresurs.

Tjänsten är komplex och kräver att den levereras i tid, att relevanta dokument framställs i enlighet med ställda krav, att deltagarna får ett bra bemötande och att samarbete mellan Arbetsförmedlingen, leverantören, deltagaren, arbetsgivare, andra myndigheter och alla andra berörda parter fungerar bra. I sin anskaffningsstrategi, har Arbetsförmedlingen konstaterat att kvaliteten på leveransen av Tjänsten Steg till arbete, på ett avgörande sätt, är beroende av det resultat och den kvalitet leverantören har uppnått i liknande levererade tjänster. För att fastställa det ekonomiskt mest fördelaktiga anbudet har Arbetsförmedlingen vid utvärderingen av inkomna anbud i aktuell upphandling tagit betydande hänsyn till de resultat och den kvalitet som har uppnåtts i liknande levererade tjänster.

Målgrupp
Tjänsten riktar sig mot arbetssökande med funktionsnedsättningar eller hälsoproblem som behöver arbetslivsinriktad rehabilitering för att kunna börja arbeta eller studera. Deltagarna kan ha varierande arbetslöshetsperioder, olika utbildningsbakgrund och arbetslivserfarenheter.

Omfattning
Tjänsten upphandlas i 48 separata leveransområden. Ramavtal kommer att tecknas med max tre rangordnade leverantörer per leveransområde.

Avtalsperiod
Preliminärt löper första avtalsperiod från och med 2023-11-01 till och med 2025-10-31. I ramavtalet ingår optioner under en sammanlagd avtalstid på högst 4 år.
Avtalsspärr gäller till och med 2023-11-06. Avtal tecknas tidigast 2023-11-07.

Uppskattat värde
Arbetsförmedlingen har uppskattat värdet för samtliga leveransområdens takvolym under en 4-årsperiod till totalt cirka 1,6 miljarder som avrundats till 1,5 miljarder.
Arbetslivsresurs tilldelades avtal i 36 av de 48 upphandlade leveransområdena och vi bedömer ordervärdet till ca 120 mkr/år med normal lönsamhet.

”Denna information är sådan information som Arenakoncernen Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Rasmus Rossi, för offentliggörande klockan 14:15 den 2023-10-30.”

Arenakoncernen består av bolagen Arbetslivsresurs, Arena Utbildning, Arena Personal, Tala Förskolor, Humanus Jobb Syd AB, Niana och World Class. Tillsammans erbjuder våra verksamheter långsiktiga och hållbara lösningar för individer, organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & Rekrytering, Hälsa & Rehabilitering, Utbildning samt Karriär & Omställning.

Omsatte cirka 850 Miljoner kronor 2021