Arbetslivsresurs AR AB som ingår i Arenakoncernen tecknar nya avtal

Arbetsförmedlingens upphandling Karriärvägledning har som huvudsaklig målsättning att vägleda, motivera och stödja personer i sina karriärval. Målgruppen är arbetssökande som har behov av karriärvägledning och behov av stöd i att hitta en väl underbyggd, realistisk inriktning utifrån de egna förutsättningarna och omvärldens krav. Tjänsten riktar sig även till de som har behov av att byta yrkesinriktning, de som är osäkra på vilken väg de ska ta in i arbetslivet samt de arbetssökande som har behov av stöd och vägledning för att påbörja reguljära studier i syfte att få ett arbete.

Arbetslivsresurs Ar AB, orgnr: 556448–5638 har tecknat avtal i ovannämnda upphandling avseende följande leveransområden:

• Leveransområde Haninge
  • Leveransområde Hässleholm
  • Leveransområde Karlstad
  • Leveransområde Katrineholm
  • Leveransområde Landskrona
  • Leveransområde Linköping
  • Leveransområde Lund
  • Leveransområde Norrköping
  • Leveransområde Osby
  • Leveransområde Södertälje
  • Leveransområde Tomelilla
  • Leveransområde Trelleborg
  • Leveransområde Tumba
  • Leveransområde Uppsala
  • Leveransområde Ystad
  • Leveransområde Örebro

Arbetsförmedlingen har meddelat att starten av tjänsten kommer att försenas med 1-2 månader. Detta med anledning att nytt systemstöd är under utveckling. Bedömningen är att tjänsten kommer att börja levereras under april månad. Ordervärdet bedöms vara ca 30 mkr per år.

”Denna information är sådan information som Arenakoncernen Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Rasmus Rossi, för offentliggörande klockan 10:00 den 2022-03-04.”

Arenakoncernen består av bolagen Arbetslivsresurs, Arena Utbildning, Arena Personal, Niana och World Class. Tillsammans erbjuder våra verksamheter långsiktiga och hållbara lösningar för organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & Rekrytering, Hälsa & Rehabilitering, Utbildning samt Karriär & Omställning.

Omsatte cirka 645 Miljoner kronor 2020