• Arenakoncernen Holding/

Arenakoncernen ingår ett kreditfacilitetsavtal om 280 miljoner kronor och meddelar att villkoret avseende förtida inlösen av bolagets seniora säkerställda obligationslån 2021/2024 har uppfyllts

Arenakoncernen Holding AB (publ) (”Arenakoncernen” eller ”Bolaget”) meddelade den 13 mars 2024 sin avsikt att genomföra en förtida inlösen av Bolagets utestående säkerställda obligationer med rörlig ränta om 270 miljoner kronor och förfall i juni 2024 (ISIN: SE0015961164) (”Obligationerna”) förbehållet finansiering genom en kapitalmarknadstransaktion eller genom att ingå ett banklån (”Inlösen”).

Arenakoncernen meddelar idag att bolaget ingått ett kreditfacilitetsavtal om 280 miljoner kronor med Norion Bank AB (publ) och som kommer nyttjas för att, bland annat, genomföra Inlösen. Villkoret för förtida inlösen som meddelades den 13 mars 2024 är därför uppfyllt och Inlösen kommer att ske den 18 april 2024. Inlösenbeloppet kommer betalas till varje person som vid arbetsdagens slut den 11 april 2024 är registrerad som innehavare av Obligationerna i skuldböckerna som upprätthålls av Euroclear Sweden.

Denna information lämnades för offentliggörande klockan 17:15 den 10 april 2024.

Arenakoncernen består av bolagen Arbetslivsresurs, Arena Matchning, Arena Workforce, Arena Utbildning, Arena Personal, Fordonsakademin, Humanus Jobb Syd AB, Niana, Edinit, Effecta och World Class. Tillsammans erbjuder våra verksamheter långsiktiga och hållbara lösningar för individer, organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & Rekrytering, Hälsa & Rehabilitering, Utbildning samt Karriär & Omställning.

Finns på ca 200 kontor i Sverige

Omsatte cirka 965 Miljoner kronor 2023