Arenakoncernen offentliggör obligationsprospekt och ansöker om upptagande till handel av obligationer vid Nasdaq Stockholm

Arenakoncernen Holding AB (publ) (”Arenakoncernen” eller ”Bolaget”) emitterade den 14 juni 2021 seniora säkerställda obligationer till ett värde om 270 miljoner kronor (”Obligationerna”). Obligationerna har en rörlig ränta om 3 månaders STIBOR plus 6,75 procentenheter och förfaller slutligt till betalning i juni 2024.

Enligt villkoren för Obligationerna har Arenakoncernen åtagit sig att ansöka om upptagande till handel av Obligationerna på företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm, och Bolaget har med anledning av detta upprättat ett noteringsprospekt som godkändes av Finansinspektionen den 22 juli 2021. Prospektet finns tillgängligt på Bolagets webbplats www.arenakoncernen.se och Finansinspektionens webbplats www.fi.se. Ansökan om upptagande till handel har lämnats in och första dag för handel beräknas bli omkring den 30 juli 2021.

Arenakoncernen Holding AB (publ)

För mer information kontakta:

Rasmus Rossi, vd,

Telefon: 010-33 00 784,

e-post: rasmus.rossi@arenakoncernen.se

Besök www.arenakoncernen.se

Arenakoncernen består av bolagen Arbetslivsresurs, Arena Utbildning, Arena Personal, Niana och World Class. Tillsammans erbjuder våra verksamheter långsiktiga och hållbara lösningar för organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & Rekrytering, Hälsa & Rehabilitering, Utbildning samt Karriär & Omställning.

Omsatte cirka 645 Miljoner kronor 2020