Bokslutskommuniké Arenakoncernen Holding AB 2022.01.01 – 2022.12.31

• Intäkterna uppgick till 973 851 tkr
  • Periodens EBITDA uppgick till 147 999 tkr
  • Soliditeten uppgick till 30%

VÄSENTLIGA HÄNDELSER UNDER OCH EFTER PERIODEN SAMT KOMMENTARER TILL UTVECKLINGEN

Bolagets intäkter ökade jämfört med föregående år. Detta trots att vi under året avvecklat stora avtal inom vuxenutbildningssegmentet vilket sänkt lönsamheten i samband med avvecklingen. Utbildningsbolagets arbete under 2020 med att diversifiera intäktsströmmarna från flera olika avtal har medfört att intäkterna inte sjunkit och under 2023 bedöms lönsamheten inom segmentet nå tidigare nivåer.

Inom matchningstjänsterna har resultatersättningarna under senare delen av 2022 sjunkit på grund av konjunkturnedgången, vilket gett något minskad lönsamhet inom segmentet. Lönsamheten kan komma att bibehållas av ökad efterfrågan på omställningstjänster i samband med varsel.

Arbetslivsresurs har tecknat avtal för nya matchningstjänsten Rusta & Matcha 2 under februari 2023.

Vi ser att konjunkturnedgången ger ökad efterfrågan på omställningstjänster vilket kan förbättra lönsamheten.

Kommande informationstillfällen

30 april 2023           Årsredovisning 2022

31 maj 2023             Rapport avseende kvartal 1 (jan-mar 2023)

31 augusti 2023       Rapport avseende kvartal 2 (jan-jun 2023)

30 november 2023  Rapport avseende kvartal 3 (jul-sep 2023)

”Denna information är sådan information som Arenakoncernen Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Rasmus Rossi, för offentliggörande klockan 8:00 den 2023-02-28.”

Arenakoncernen består av bolagen Arbetslivsresurs, Arena Utbildning, Arena Personal, Tala Förskolor, Humanus Jobb Syd AB, Niana och World Class. Tillsammans erbjuder våra verksamheter långsiktiga och hållbara lösningar för individer, organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & Rekrytering, Hälsa & Rehabilitering, Utbildning samt Karriär & Omställning.

Omsatte cirka 850 Miljoner kronor 2021