Bokslutskommuniké Arenakoncernen Holding AB 2023.01.01 – 2023.12.31

• Intäkterna uppgick till 954 605 tkr
  • Periodens EBITDA uppgick till 107 301 tkr
  • Soliditeten uppgick till 24%

VÄSENTLIGA HÄNDELSER UNDER OCH EFTER PERIODEN SAMT KOMMENTARER TILL UTVECKLINGEN

Under året har växlingen av matchningstjänst från ”Kundval rusta & matcha” till ”Rusta & Matcha 2” påverkat lönsamheten negativt.

Volymerna i matchningstjänsterna var lägre under en period av året och nådde mot slutet av året upp till de prognostiserade.

Omsättningen i koncernen är i linje med föregående år.

Vår marknadsandel i matchningstjänsterna är stärkt under året.

I oktober vann vi nytt avtal med Arbetsförmedligen som avser tjänsten ”Steg till arbete”, bedömt ordervärde är 120 Msek per år. Vi har kommit igång enligt plan och vår bedömning är att tjänsten kommer att bidra till att ännu fler med ohälsoproblematik kan komma till arbete.

I slutet av året avvyttrade vi Tala Förskolor AB. Vi hade även påbörjat processer för att avyttra övriga skolverksamheter och andra mindre bolag som ligger utanför vår kärnverksamhet, bestående av bemanning, matchning, omställning, arbetslivsinriktad rehabilitering och vuxenutbildning. I februari 2024 återkallade skolsinpektionen gymnasieskolornas och grundskolans tillstånd. Beslutet kommer att överklagas.

Kommande finansiella rapporter

30 april 2024 Årsredovisning 2023

31 maj 2024 Rapport avseende kvartal 1 jan-mar 2024

31 augusti 2024 Rapport avseende kvartal 2 apr-jun 2024

30 november 2024 Rapport avseende kvartal 3 jul-sep 2024

”Denna information är sådan information som Arenakoncernen Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Rasmus Rossi, för offentliggörande klockan 14:00 den 2024-02-29.”

Arenakoncernen består av bolagen Arbetslivsresurs, Arena Utbildning, Arena Personal, Humanus Jobb Syd AB, Niana och World Class. Tillsammans erbjuder våra verksamheter långsiktiga och hållbara lösningar för individer, organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & Rekrytering, Hälsa & Rehabilitering, Utbildning samt Karriär & Omställning.

Omsatte cirka 933 Miljoner kronor 2022