Arete Systemering anställer ny VD

Arete Systemering anställer ny VD Arete Systemering, ett dotterbolag inom Arete-gruppen, har anställt Margareta Strandbacke som ny VD. Tidigare VD, Lars Widén, har efter 31 år på Arete Systemering beslutat sig för att ägna sig åt annan verksamhet. Margareta Strandbacke har varit verksam i IT-konsultbranschen sedan 1989 då hon började som konsult inom Data Logic. Därefter har hon bland annat varit konsultchef inom Cap Gemini, VD för KnowIT Enterprise AB och nu senast VD inom Colony 101. "Det känns jättebra att Margareta börjar hos oss. Hon har en gedigen bakgrund inom IT- och konsultbranschen och jag är övertygad om att hon kommer att kunna tillföra Arete Systemering mycket för att utveckla verksamheten vidare". Säger Anders Hägg, VD och koncernchef Arete. För ytterligare information kontakta: Anders Hägg, VD Arete, Tel: 08-785 22 02, Mobil: 070-585 10 28, anders.hagg@arete.se Arete erbjuder sina kunder drygt 200 erfarna IT-konsulter i individuella uppdrag samt i projekt-, support- och driftåtaganden. Aretes spetskunskap finns inom systemutveckling, affärssystem, driftstöd och kommunikation. Arete finns i Stockholm, Uppsala och Västerås och ingår sedan år 2000 i TurnIT. Arete Systemering erbjuder sina kunder IT-relaterade lösningar, förvaltnings-åtaganden och erfarna konsulter i individuella uppdrag. Våra konsulter har i genomsnitt 19 års erfarenhet , och har arbetat i skiftande tekniska miljöer och med olika roller i systemutvecklingsprojekt. TurnIT är en av Sveriges större börsnoterade IT-koncerner på Stockholmsbörsens O-lista. TurnITs affärsidé är att förädla och utveckla framgångsrika IT-relaterade bolag runt TurnITs affärsområden. Bolaget grundades 1996. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/26/20020826BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/26/20020826BIT00390/wkr0002.pdf