Arete tecknar ramavtal med Telia

Arete tecknar ramavtal med Telia Telia IT-service väljer att knyta ett närmare samarbete med Arete genom att teckna ramavtal avseende konsulttjänster inom IT. Ramavtalet omfattar hela Telia-koncernen. Förutom Telia har Arete den senaste månaden även tecknat ramavtal med Folksam och SPP. "Vi är mycket glada över det förtroende som Telia IT-service visat genom att inkludera oss bland de utvalda leverantörerna. Vi ser ramavtalet som en stabil bas för ett långsiktigt samarbete med Telia IT-service", säger Anders Hägg, VD och koncernchef Arete. Kontaktpersoner: Anders Hägg, VD och koncernchef Arete AB, tel: 08-692 93 02 eller e-mail: anders.hagg@arete.se Anki Nordberg, Telia IT-service, tel: 0920-795 63 eller e-mail; anki.a.nordberg@telia.se För ytterligare information se även www.arete.se Om Telia Telia är den ledande leverantören av telekombaserade informationstjänster i Norden och Östersjöområdet. Telia finns representerat internationellt både genom egen närvaro och tillsammans med partners. Omsättning 1999 uppgick till 52 121 MSEK och antalet anställda var ca 30 600. Om Telia IT-Service AB Telia IT-Service är ett av Sveriges största serviceföretag inom IT- området, med en omsättning på 2,4 miljarder kronor 1999. Affärsidén är att med moderna IT-servicelösningar inom tele och data skapa en kostnadseffektiv IT-miljö och en väl fungerande IT-vardag för kundernas verksamhet och användare. Telia IT-Service har ca 1 100 anställda och erbjuder service på över 50 orter. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/26/20000626BIT00960/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/26/20000626BIT00960/bit0002.pdf