Aretes omsättning 15,2 Mkr i juni

Aretes omsättning 15,2 Mkr i juni Med anledning av pågående diskussioner mellan Arete och Turn IT lämnar härmed Arete följande ekonomisk redovisning. Omsättningen i Arete uppgick under juni 2000 till 15,2 Mkr. Rörelseresultat före goodwillavskrivningar var samtidigt 0,5 Mkr. Rörelsemarginal före goodwillavskrivningar uppgick till 3,3 procent. Resultatet efter finansiella poster uppgick 0,9 Mkr. Kontaktpersoner: Anders.Hägg, VD och koncernchef Arete, tel 08-692 93 02 eller e-mail: anders.hagg@arete.se Bakgrund Arete: Arete är ett lönsamt IT-konsultbolag med brett tjänsteutbud och djup kompetens. Konsulternas erfarenhet sträcker sig från att leda projekt till att utveckla system som täcker hela värdekedjan från informationslager till presentationsgränssnitt. Basen i verksamheten är Systemutveckling. Därutöver har Arete tre kompletterande affärsområden: Teknisk infrastruktur, Affärssystem samt Rekrytering och urval. Arete har under den senaste femårsperioden haft en årlig omsättningsökning med 38 procent med en genomsnittlig vinstmarginal om drygt 18 procent, samtidigt som personalomsättningen har varit låg. Sedan den 15 juni 1999 är Arete AB noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/13/20000913BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/13/20000913BIT00590/bit0002.pdf