Aretics bidrar till sjösäkerheten

Report this content

Sjöräddningssällskapet räddar liv till sjöss. När larmet går måste räddningsenheterna vara redo att rycka ut. Aretics underhållssystem MaintMasterTM kommer att bidra till båtarnas höga driftsäkerhet.

Aretics stöder Sjöräddningssällskapet med underhållssystemet MaintMasterTM. Systemet hjälper Sjöräddningssällskapet att sköta sin flotta på ett säkert och kostnadseffektivt sätt.

Driftsäkerhet

Sjöräddningssällskapet sammanställer nu den information som skall ligga till grund för systemet och börjar använda MaintMasterTM till våren.

– Det känns bra att kunna göra en samhällsinsats, säger Aretics vd Peter Björnholm. Sjöräddningssällskapet gör ett fantastiskt jobb med många ideella insatser. Vi är många båtmänniskor på Aretics så vi vet vilken trygghet det är att Sjöräddningssällskapet finns om något går fel ute på sjön. Vi är glada att vi kan hjälpa Sjöräddningssällskapet att säkerställa båtarnas driftsäkerhet.

Effektivt och användarvänligt

MaintMasterTM är tillgängligt var användaren än befinner sig. Det enda som behövs är en dator och internet. Systemet ger en god överblick över status och behov av underhåll på Sjöräddningssällskapets många enheter. Det ger ökad kontroll på reservdelshantering, planering av underhållsarbetet och underlag för förbättringsarbete. MaintMasterTM är användarvänligt och intuitivt i sin uppbyggnad.

– Enkelheten är viktig för oss, förklarar Marie-Louise Dahlberg, projektledare på Sjöräddningssällskapet. Vi har närmare 2 000 frivilliga som sköter mycket av det dagliga underhållet på våra sjöräddningsenheter. Vårt underhållssystem måste vara lätt att förstå och lätt att hantera för dem.

– Med MaintMasterTM får vi en tydlig och ständigt aktuell helhetsbild av våra olika sjöräddningsenheter. Tack vare det kan vi ge snabb support åt de frivilliga, som ser till att vi alltid har båtar som är redo för uppdrag.

Kontakt hos Aretics

Mats Elmwall, marknadschef, telefon 013-377 919

Kontakt hos Sjöräddningssällskapet

Marie-Louise Dahlberg, servicekoordinator på avdelning teknik,

telefon 031-761 40 29

Sjöräddningssällskapet bedriver assistans och räddningsinsatser på sjön från 67 stationer med 200 farkoster. Det mesta av arbetet sköts av närmare 2 000 ideella medarbetare.

Aretics är Sveriges ledande leverantör av driftsäkerhetssystem. Tillsammans med kunderna identifierar, utvecklar och effektiviserar vi beständiga värdeskapande processer, eliminerar förluster och ökar deras lönsamhet. Det sker genom utbildning, coachning, systemstöd och genom ett långsiktigt utvecklingsarbete. Vi har tagit fram en effektiv modell för att skapa lönsam driftsäkerhet hos våra kunder som vi kallar Aretics Road2ExcellenceTM..

Taggar: