• Arexis/

Report this content

Arexis AB har idag inlett en klinisk fas II-studie inom området lipid metabolism. Studien kommer att avslutas före årsslutet. Ytterligare information kommer att lämnas inom kort. Arexis AB är ett läkemedelsinriktat forsknings- och utvecklingsbolag som använder sig av genetisk analys i utvalda sjukdomsmodeller för att identifiera specifika gener med koppling till multifaktoriella metabola och inflammatoriska sjukdomar. Arexis grundades 1999 och har som mål att möta medicinska behov genom förbättrade behandlingar i form av effektiva och selektiva nya läkemedel. Huvudkontoret ligger i Göteborg. För ytterligare information vänligen kontakta: Björn Löwenadler, CSO, Arexis AB +46 706 31 00 30 Bjorn.lowenadler@arexis.com www.arexis.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/08/20030708BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/08/20030708BIT00450/wkr0002.pdf