• Arise AB/

Arise har säkrat rättigheter för att utveckla landbaserad vindkraft via avtal med Persson Invest

Arise AB (publ) (”Arise”) har ingått avtal med Persson Invest, en av Sveriges större privata markägare, om rättigheter att utveckla potentiella vindkraftsprojekt på stor del av Persson Invests marker. Detta är ytterligare ett led i Arise fokus att kontinuerligt fördjupa samarbeten med markägare i Sverige i syfte att identifiera, utveckla och bygga ny vindkraft. Arise mål är att samarbetet med Persson Invest över tid skall kunna leda till ett materiellt bidrag till mer förnybar elproduktion.

Per-Erik Eriksson, VD, Arise AB:

”Vi är mycket stolta att Persson Invest har valt Arise som partner för utveckling av vindkraft på sina marker där vi ser en god potential för att realisera ny vindkraft som bidrar till elförsörjningen i norra Sverige för att möta en ökad efterfrågan och även bidra till en hållbar framtid.”

Björn Rentzhog, VD, AB Persson Invest:

”Vi ser fram emot ett positivt och långsiktigt samarbete med Arise för att fortsätta identifiera och utveckla vindkraftsprojekt på våra skogsmarker och genom det bidra med en ökad mängd förnybar energi.”

Halmstad den 19 januari 2023

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Per-Erik Eriksson, CEO Arise AB, +46 702 409 902

Denna information lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 19 januari 2023 kl. 12.30 CET.

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter hänvisar vi dig till vår personuppgiftspolicy på vår hemsida. Om du inte vill motta ytterligare utskick från oss är du välkommen att kontakta oss på info@arise.se

Arise är ett ledande och oberoende företag som förverkligar ny grön energi. Bolaget prospekterar, bygger, säljer och förvaltar förnybar elproduktion. Bolaget är noterat på NASDAQ Stockholm.

Arise AB (publ), Box 808, 301 18 Halmstad, tel. 46 35 10 450 71 00, org.nr. 556274-6726. E-mail: info@arise.se, www.arise.se