Årsredovisning 2010 finns nu tillgänglig

Arise Windpower AB:s årsredovisning för verksamhetsåret 2010 finns nu tillgänglig för nedladdning och/eller beställning på www.arisewindpower.se.

Halmstad den 7 april 2011

Informationen är sådan som Arise Windpower AB ska offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och eller lagen (1991:980)om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 april kl. 16.00.

Peter Nygren, VD Arise Windpower AB, +46 706 300 680
Thomas Johansson, CFO, +46 768 211 115

Arise Windpower är ett av Sveriges ledande företag inom landbaserad vindkraft. Arise Windpowers affärsidé är att sälja el producerad med egna landbaserade vindkraftverk uppförda i södra Sverige. Bolaget har som mål att till år 2014 driftsätta cirka 300 vindkraftverk med en årlig produktion om cirka 2 TWh miljövänlig el. Arise Windpower är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. www.arisewindpower.se

E-mail: info@arisewindpower.se, www.arisewindpower.se