Låneavtal tecknat med DnB Nor avseende vindkraftprojektet Fröslida

Arise Windpower AB (Arise) har tecknat avtal med DnB Nor avseende lånefinansiering av vindkraftprojektet Fröslida, Hylte kommun. Projektet omfattar 9 st. vindkraft verk med en total effekt om 22,5 MW. Alla verken planeras att var i produktion under januari månad 2011.

Parken driftssätts under december månad 2010. Vindkraftparken är Arise femte i södra Sverige och bolaget har därmed 58 st. vindkraftverk i drift eller under byggnation med en total effekt om 125 MW. Utbyggnadstakten är i enlighet med plan

Projektet kommer väl uppfylla bolagets avkastningskrav om minimum 10 procent på totalt investerat kapital. Den bedömda specifika investeringskostnaden är ca 5,6 SEK/års kWh.

Halmstad den 30 december 2010

Informationen är sådan som Arise Windpower AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden (SFS2007:528) och eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 december 2010 kl. 08.00..

För ytterligare information vänligen kontakta
Peter Nygren, VD Tel. 0706-300 680