Miljötillstånd i projekt Kölvallen meddelat av Mark- och miljödomstolen

Det är glädjande att Mark- och miljödomstolen vid Nacka Tingsrätt idag har meddelat dom om miljötillstånd för vårt projekt Kölvallen.

Miljötillståndet omfattar 43 turbinpositioner med en totalhöjd om 220 m, vilket med dagens turbinteknik motsvarar nästan 300 MW i kapacitet. Eventuella överklaganden av miljötillståndet måste meddelas prövningstillstånd för att tas upp till behandling av Mark- och miljööverdomstolen, vilket kräver särskilda skäl.

Halmstad den 7 juli 2021

Daniel Johansson, CEO Arise AB, +46 702 244 133

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 7 juli 2021 kl. 15.15 CET.

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter hänvisar vi dig till vår personuppgiftspolicy på vår hemsida. Om du inte vill motta ytterligare utskick från oss är du välkommen att kontakta oss på info@arise.se

Arise är ett ledande och oberoende företag som förverkligar ny grön energi. Bolaget prospekterar, bygger, säljer och förvaltar förnybar elproduktion. Bolaget är noterat på NASDAQ Stockholm.

Arise AB (publ), Box 808, 301 18 Halmstad, tel. 46 35 10 450 71 00, org.nr. 556274-6726. E-mail: info@arise.se, www.arise.se