• Arise AB/

Utfall för sista konverteringstillfället för Arise konvertibler (ISIN SE0009607088)

I samband med sista tillfället att konvertera konvertibler till aktier i Arise AB (publ) (”Arise”) den 28 februari 2022 har anmälningar inkommit för nominellt 116 903 688 SEK motsvarande 5 313 804 nya stamaktier i Arise. Efter registrering av dessa aktier hos bolagsverket kommer det totala antalet aktier och röster i Arise uppgå till   44 494 235. Registrering hos bolagsverket förväntas ske under första halvan av mars 2022 varefter aktier kommer bokas ut på respektive förvaltare/aktieinnehavares vp-konto.

Konvertibler för vilka anmälan ej inkom för konvertering vid detta sista konverteringstillfälle kommer att lösas in till nominellt belopp omkring den 31 mars 2022.

För fullständiga villkor rörande konvertiblerna hänvisas till Arise hemsida https://www.arise.se/sv/foretradesemission-av-konvertibler-2017

Halmstad den 3 mars 2022

Linus Hägg, CFO, Arise AB, +46 702 448 916

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 3 mars 2022 kl. 14.20 CET.

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter hänvisar vi dig till vår personuppgiftspolicy på vår hemsida. Om du inte vill motta ytterligare utskick från oss är du välkommen att kontakta oss på info@arise.se

Arise är ett ledande och oberoende företag som förverkligar ny grön energi. Bolaget prospekterar, bygger, säljer och förvaltar förnybar elproduktion. Bolaget är noterat på NASDAQ Stockholm.

Arise AB (publ), Box 808, 301 18 Halmstad, tel. 46 35 10 450 71 00, org.nr. 556274-6726. E-mail: info@arise.se, www.arise.se