Välkommen till Arjos kapitalmarknadsdag den 13 maj 2020

Arjo bjuder in analytiker, institutionella investerare och media till bolagets kapitalmarknadsdag den 13 maj 2020 på Arjos huvudkontor på Hans Michelsensgatan 10 i Malmö. Presentationerna börjar kl. 11.00 och avslutas ca. kl. 16.30. Registrering sker från kl. 10.30.

Under kapitalmarknadsdagen kommer Arjos VD och Koncernchef, Joacim Lindoff, tillsammans med medlemmar ur koncernledningen, presentera Arjos uppdaterade strategi och finansiella mål.

”Jag ser fram emot att presentera en uppdaterad strategi som ska fortsatt driva utvecklingen av Arjo. Vi kommer att stärka vår position som en mobilitetspartner och fokusera på att bidra till en effektiv och hållbar vård,” säger Joacim Lindoff, VD & Koncernchef på Arjo.

Huvudtalare under dagen är:

• Joacim Lindoff, VD & Koncernchef
  • Daniel Fäldt, CFO
  • Christian Stentoft, EVP Chief Strategy Officer
  • Nick Gabery Adams, VP Marketing Communications and Brand Management

Utöver dagens presentationer kommer det även att hållas en demonstration av nyligen lanserade produkter och lösningar.

Lunch serveras under dagen. Presentationerna genomförs på engelska och kommer finnas tillgängliga efter arrangemangets slut.

Anmälan sker senast den 5 april, 2020 via följande länk; https://arjoglobal.com/arjocmd

Kornelia Rasmussen, EVP Marketing Communications & Public Relations
kornelia.rasmussen@arjo.com

Saloni Deva, Investor Relations & Corporate Communications
saloni.deva@arjo.com

På Arjo arbetar vi för att förbättra livskvalitén för människor med nedsatt mobilitet och åldersrelaterade sjukdomar. Med produkter och lösningar som säkerställer en ergonomisk patienthantering, personlig hygien, desinfektion, diagnostik samt ett effektivt förebyggande av trycksår och djup ventrombos hjälper vi personalen i olika vårdmiljöer att ständigt höja standarden för en säker och värdig vård. Arjo har cirka 6 000 anställda över hela världen och kunder i mer än 100 länder. Arjos omsättning för 2019 uppgick till 8,9 miljarder kronor. Arjo är noterat på Nasdaq Stockholmsbörsen och huvudkontoret ligger i Malmö. Allt vi gör, gör vi med människor i fokus. www.arjo.com.