Ark Travels omsättning ökade 18% - resultatet minskade

Ark Travels omsättning ökade 18% - resultatet minskade · Händelserna i USA den 11 september och deras efterspel har direkt resulterat i minskat affärsresande, och därmed drabbat branschen hårt. · Ark Travels omsättning under 2001 uppgick till 517,0 mkr (437,6 mkr) vilket motsvarar en ökning på 18,1 %. · Resultat efter finansnetto under 2001 uppgick till 4,7 mkr (10,3 mkr). · Omsättningen under det fjärde kvartalet 2001 uppgick till 124,2 mkr (130,5 mkr) och resultatet efter finansnetto var -0,3 mkr (3,1 mkr) · Resultat per aktie uppgick till 2,02 kr (5,00 kr). · Rörelsen i Travel Event of Sweden AB i Göteborg förvärvades per den 1 mars 2001 · Ark Travels styrelse föreslår att en utdelning på 1,50 kronor per aktie skall utgå för räkenskapsåret 2001. Hösten har varit en tuff period för oss och för branschen i stort. Detta är en av de största kriserna resebranschen upplevt. Vi redovisar ett positivt resultat och en omsättningsökning, även om vår historiskt stigande resultatkurva brutits. Jag är övertygad om att Ark Travel, med sin inriktning på hög kvalitet, service och tillgänglighet, är en högintressant partner för företag som vill öka kostnadseffektiviteten i sitt affärsresande, säger Lena Bergman, vd Ark Travel. Klockan 13.00 idag presenterar Ark Travel sin bokslutskommuniké för år 2001. Rapporten finns också tillgänglig på företagets hemsida www.ark.se. För ytterligare information, v g kontakta: Lena Bergman, Verkställande direktör, tel: 08-660 18 70, mobil: 0709-13 47 00, e-mail: lena.bergman@ark.se ARK bildades 1982 och är idag en fullservicebyrå för affärsresor över hela världen. Ark Travels affärsidé är att erbjuda högkvalitativa och kostnadseffektiva resetjänster till svenska affärsreseköpare med höga krav på service, kunskap och tillgänglighet. Ark Travels vision är att vara det självklara förstahandsvalet för svenska affärsreseköpare med höga kvalitetskrav. Ark Travel är noterat på Aktietorget sedan 1999 och företaget har en uttalad målsättning om en notering på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/21/20020321BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/21/20020321BIT00380/wkr0002.pdf