Delårsrapport jan - sept 2003

Report this content

Delårsrapport jan - sept 2003 Ark Travel tar marknadsandelar på krympande marknad · Ark Travels omsättning under perioden uppgick till 592,4 ( 360,7 ) Mkr vilket motsvarar en ökning med 64 %. · Resultat efter finansnetto uppgick till -9,4 ( 1,4 ) Mkr. · Resultat per aktie uppgick till -3,64 ( 0,54 ) kr. · På en kraftigt minskad marknad tar Ark Travel marknadsandelar genom en god ingång av nya kunder. · Lågkonjunktur, krigs- och terrhot, SARS-virus samt förändrade distributionsstrategier i resebranschen har negativ påverkan på Ark Travels lönsamhet. För ytterligare information, v g kontakta: Lena Bergman, Verkställande direktör, tel: 08-505 877 60, mobil: 0709-13 47 00, e-mail: lena.bergman@ark.se www.ark.se ARK bildades 1982 och är idag en fullservicebyrå för affärs- och konferensresor över hela världen. Ark Travels affärsidé är att hjälpa och underlätta för företag och organisationer att nå sina affärsmål genom att effektivisera deras reseprocesser. Ark Travel ser en utmaning i att utveckla kunden, marknaden och sig själva. Ark Travels vision är att vara det självklara förstahandsvalet för företag och organisationer med höga kvalitetskrav. Ark Travel är med och skapar en bättre vardag med ökad arbetsglädje för sina kunder och sig själva. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/30/20031030BIT00390/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/30/20031030BIT00390/wkr0002.pdf Hela rapporten