Fortsatt stark omsättningstillväxt för Ark Travel

Fortsatt stark omsättningstillväxt för Ark Travel · Ark Travels omsättning under det första kvartalet 2001 uppgick till 141,0 mkr (102,9 mkr) vilket motsvarar en ökning på 37%. · Resultat efter finansnetto uppgick till 3,4 mkr (3,9 mkr). · Resultat per aktie efter skatt var 1,63 kr (1,98 kr). · "Vi ser ingen anledning att ändra på de uppsatta målen för 2001" säger VD Lena Bergman. "Målet om en årlig resultattillväxt om minst 15% står fast, liksom målet om en omsättningstillväxt på minst 15% per år." · Ark Travel förvärvade per 1 mars rörelsen i Travel Event of Sweden AB i Göteborg. Företagets omsättning för 2000 var 49,4 mkr. Ark Travel räknar med att rörelsen bidrar till ett förbättrat resultat under 2001. · Bolagsstämman i Ark Travel tillstyrkte utdelning om 3,75 kr per aktie för 2000 (2,25 kr) vilket motsvarar en ökning på 67%. · Arbetet inför en notering på OM Stockholmsbörsens O-lista har inletts under perioden. · För ytterligare information, v g kontakta: Lena Bergman, Verkställande direktör, Ark Travel, tel: 08-660 18 70, mobil: 0709-13 47 00 ARK är en fullservicebyrå för affärsresor över hela världen, främst inriktad mot svenska affärsresenärer. ARKs affärsidé är att erbjuda nordiska affärsresenärer service, kunskap och tillgänglighet genom högkvalitativa resetjänster, vilket väntas fortsätta ge högre marginaler och avkastning än genomsnittet i branschen. ARKs vision är att uppfattas som en ledande samarbetspartner till kvalitetsmedvetna affärsresenärer i Norden med höga krav på service, kunskap och tillgänglighet. ARK har ett mål om mer än 15 % årlig omsättnings- och resultattillväxt för perioden 2000-2004. ARK Travel AB:s aktie är noterad på AktieTorget. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/02/20010502BIT00850/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/02/20010502BIT00850/bit0001.pdf