Fortsatt stark omsättningstillväxt för Ark Travel

Fortsatt stark omsättningstillväxt för Ark Travel · Ark Travels omsättning under det första halvåret 2001 uppgick till 287,2 mkr (208,4 mkr) vilket motsvarar en ökning på 37,8 %. · Resultat efter finansnetto under det första halvåret 2001 uppgick till 4,9 mkr (4,6 mkr) vilket motsvarar en ökning på 6,5 %. · Omsättningen under det andra kvartalet 2001 uppgick till 146,2 mkr (105,4 mkr) och resultatet efter finansnetto var 1,5 mkr (0,7 mkr) · Resultat per aktie efter skatt uppgick till 2,27 kr (2,27 kr). · Arbetet inför en notering på Stockholmsbörsens O-lista har intensifierats under perioden. · "Jag ser vår starka omsättningstillväxt som ett tecken på att Ark Travels valda nisch är efterfrågad även under en vikande konjunktur", säger Lena Bergman, vd för Ark Travel. För ytterligare information, var god kontakta: Lena Bergman, Verkställande direktör, Ark Travel, tel: 08-660 18 70, mobil: 0709-13 47 00 Ark Travel är en fullservicebyrå för affärsresor över hela världen, främst inriktad mot svenska affärsresenärer. Ark Travels affärsidé är att erbjuda högkvalitativa och kostnadseffektiva resetjänster till svenska affärsreseköpare med höga krav på service, kunskap och tillgänglighet. Ark Travels vision är att vara det självklara förstahandsvalet för svenska affärsreseköpare med höga kvalitetskrav. Ark Travels finansiella mål är en omsättningstillväxt på minst 15% per år för perioden 2001-2004. Ark Travel AB:s aktie är noterat på AktieTorget. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/14/20010814BIT00460/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/14/20010814BIT00460/bit0001.pdf