Svenska Arkitekthus succé i Norge - expanderar med norsk kollektion

Report this content

”Arkitekthus” med färdigritade hus från Sveriges främsta arkitekter (Claesson Koivisto Rune, Thomas Sandell, Tham & Videgård Arkitekter och Gert Wingårdh), är en succé på den norska marknaden. Efter en stadigt ökande försäljning av de svenska arkitektritade husen i Norge, kommer Arkitekthus i vår att utöka portföljen med en norsk kollektion ritad av den norska arkitektureliten, däribland Snöhetta - skaparna av Oslos prisbelönade nya operahus. Övriga kontor är Jensen & Skodvin, Lund Hagen, Jarmund Vigsnaes och Knut Hjeltnes.

-Vi ser naturligvis även fram emot att kunna presentera den norska kollektionen i Sverige. Vår ambition är att världsledande arkitektur ska bli tillgänglig så att fler kan förverkliga drömmen om att bo i ett hem med höga arkitektoniska kvalitéer, säger Bo Arnström på Arkitekthus.

Arkitekthus plan är att inom tre år expandera till flera europeiska länder och därmed utöka portfolion i takt med de marknader man etablerar sig på.

För mer info kontakta:

Bo Arnström, konceptuellt ansvarig Arkitekthus, 0708-223332

Wilhelmina Douglas, presskontakt, 0704-461176 wilhelmina@strandberghaage.se

Arkitekthus säljer hus ritade av Claesson Koivisto Rune, Thomas Sandell, Tham & Videgård Arkitekter och Gert Wingårdh. Arkitekter som är uppskattade och flerfaldigt belönade både i Sverige och runtom i världen och representerar det bästa inom svensk arkitektur idag. Arkitekthus idé med helt färdigritade hus ger inte bara hus en otvivelaktig kvalitet utan är också en förutsättning för en effektiv process i syfte att ge kunden ett bättre pris.