Arla Köket Kesella kvarg nu i två nya somriga smaker

Kvarg är ett populärt mellanmål i samband med träning eftersom det innehåller mycket protein. Nu lanserar Arla två nya varianter av klassikern Arla Köket Kesella kvarg i smakerna hallon och rabarber. Produkterna har en frisk och naturlig smak och innehåller goda bitar av hallon respektive rabarber. I samband med lanseringen av nyheterna moderniseras designen för hela sortimentet. Produkterna finns i butik från vecka 18.

Arla Köket Kesella kvarg hallon respektive rabarber är tillverkade av naturell kvarg som smaksatts med naturliga råvaror. Produkterna innehåller små bitar av hallon respektive rabarber och har en fetthalt på 7,5 procent.

– Idag är det många som äter kvarg i samband med träning eftersom det innehåller mycket protein. Många väljer också att själva smaksätta de naturella produkterna med exempelvis saft och färska bär. Nu behövs det inte längre. Våra nya produkter är perfekta att ha med i träningsväskan och gör det därmed enklare att äta ett snabbt och gott mellanmål, säger Elisabeth Hedenljung, varumärkesansvarig på Arla Köket.

I samband med lanseringen av de två nya smakerna uppgraderas förpackningsdesignen för hela sortimentet. Syftet är att skapa ett modernare uttryck samtidigt som produkterna ska synas bättre i butikshyllan.

Arla Köket Kesella kvarg finns sedan tidigare som naturell i två olika fetthalter, 10 procent och 1 procent samt en variant som är smaksatt med vanilj med en fetthalt på 7,5 procent. Arla Köket Kesella kvarg hallon respektive rabarber finns i butik från och med vecka 18 och har ett cirkapris på 14 kronor.

Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods
E-post: inger.soderlund@arlafoods.com

Elisabeth Hedenljung, varumärkesansvarig Arla Köket
E-post: elisabeth.hedenljung@arlafoods.com

För högupplösta bilder
www.mediawizard.arlafoods.com/

För recept och inspiration besök:
www.arla.se/kesella

Arla Foods är världens åttonde största mejeriföretag och världens största leverantör av ekologiska mejeriprodukter. Den samlade mjölkinvägningen är på cirka 8,6 miljarder kilo och omsättningen cirka 70 miljarder svenska kronor. Det är en kooperativ förening som ägs av cirka 7 600 svenska och danska mjölkbönder. Arla Foods har produktion i 13 länder och försäljningskontor i ytterligare 20 länder. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till hela världen. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.