Castello lanserar krämig nyhet med sting

Vecka 38 utökas Castellos sortiment av intensiva, genuina och smakrika ostar med Castello White With Red Chili. Den krämiga osten är en härlig blandning av den smakrika klassikern Castello Creamy White och stark röd jalapeño. I höst lanseras även Castello Vintage Selection, en exklusiv ostbricka i begränsad upplaga.

De fina och smakrika ostarna från Castello har en historia som sträcker sig tillbaka till 1893 och än idag framställs osten med traditionella, handgjorda metoder för att nå den unikt krämiga konsistensen. Castello-familjens senaste tillskott är Castello White With Red Chili. En ost som innehåller flingor från röda jalapeños, odlade under soliga förhållanden i lerjord. Osten passar utmärkt med plommon, fikon och rostade nötter.

I höst lanseras även Castello Vintage Selection, en exklusiv ostbricka med tre noga utvalda lagrade ostar med kraftfulla smaker. Vintage Selection Cheddar är en vällagrad och smakrik cheddar med ett tydligt tuggmotstånd; Vintage Selection Gouda har en smak av smör och inslag av kola, och Vintage Selection Blue & White är lagrad i pergamentpapper med en fyllig smak med noter av champinjon och blåmögel.

Produktinformation

• Castello White With Red Chili lanseras vecka 38. Konsumentpriset[1] är cirka 25 kr per förpackning (150g).
  • Castello Vintage Selection är tillgänglig under en begränsad tid (vecka 40-52). Konsumentpriset[2] är cirka 79-89 kr per förpackning (500g).

För produktprov och högupplösta bilder, kontakta:

Matilda Danielsson, presskontakt Prat PR
E-post: matilda.danielsson@prat.se

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 12 700 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter. För mer information besök www.arla.se eller www.facebook.se/arlasverige

[1] Endast rekommendationer. Butiken äger alltid rätten att själv sätta sina konsumentpriser.

[2] Endast rekommendationer. Butiken äger alltid rätten att själv sätta sina konsumentpriser.