Ny digital kampanj från Arla:Svenska folket väljer landets bästa semlor!

Varje år inför Fettisdagen är det många som vill vara med och säga sitt om årets semmelutbud. Expertutlåtandena rungar tätt men vilken semla får egentligen bäst i test av svenska folket? På webbsidan www.stansbasta.se kan man betygssätta semlor över hela landet och ta del av olika städers topplistor.

Över 3 300* konditorier fördelade över Sverige ingår i Arlas digitala kampanj som startar vecka fyra. Förutom att sätta betyg, kan man också hitta närmaste konditori med hjälp av kartfunktionen och följa topplistorna över landets bästa semlor.

– Genom åren är det många som getts möjligheten att betygsätta landets semlor men svenska folket har aldrig fått en chans att säga sitt. Nu låter vi alla som gillar semlor vara med och tycka, säger Gunilla Blomqvist, marknadschef på Arla Foods.

”Jag semlar dig”

Via Facebook ges användarna även möjlighet att visa hur de röstat och bjuda in en kompis på semmelfika. Den digitala applikationen ”Hitta stans bästa semla” finns i en mobilversion (m.stansbasta.se) för smartphones och en version för dem som surfar för dator.

– Dagens konsumenter är vana vid att dela information med varandra och många är intresserade av att veta vad andra tycker innan de själva fattar ett beslut. Som till exempel vilket konditori som bakar stans bästa semla. Sajten www.stansbasta.se ger en bra överblick på det när man är som mest semmelsugen, säger Gunilla Blomqvist.

* Tjänsten bygger på adressregister från hitta.se. Kampanjen startar vecka fyra och pågår till cirka vecka 10.

Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods

E-post: inger.soderlund@arlafoods.com

För mer info besök: www.stansbasta.se
För högupplösta bilder: www.mediawizard.arlafoods.com/

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av svenska, danska och tyska mjölkbönder. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.