Smaknyhet från Arla – snabbaste vägen till Thailand

Drygt 400 000 svenskar reser till Thailand på semester varje år och asiatisk mat blir allt vanligare på de svenska middagsborden. Arla lanserar nu en ny smak i sitt Pannasortiment – Arla Köket® thaipanna med het röd chili och ingefära. Nu är det ännu enklare att bjuda på en asiatisk måltid hemma. Nyheten finns i butik från vecka 45.

Arla Köket Panna består av två separata delar; matlagningsgrädde i en bägare och en smakpasta i ett topplock. Smakpastan i Arla Köket thaipanna innehåller bland annat het röd chili, ingefära, kokosmjölk, limejuice, koriander och citrongräs. Thaipanna har en fetthalt på 12 procent.

Att tillaga en måltid med Arla Köket thaipanna är enkelt. Gör så här: stek kyckling, fisk eller grönsaker. Tillsätt matlagningsgrädden. Blanda i smakpastan från locket och rör om. Koka två minuter. Klart! Servera med ris eller nudlar.

– Att äta asiatisk mat blir vanligare i de svenska hemmen i takt med att fler reser till Thailand. Enligt vår egen undersökning* äter 51 procent asiatisk mat någon gång i veckan. Att tillaga asiatisk mat kräver både tid och flertalet lite udda ingredienser. Med Arla Köket thaipanna vill vi underlätta middagsbestyren hos de som vill prova spännande, thailändska smaker, på en snabbt och enkelt sätt, säger Elisabeth Hedenljung, varumärkesansvarig för Arla Köket®.

Arla Köket Panna finns sedan tidigare i smakerna Skagenpanna och Skogssvampspanna. Den nya smaken Thaipanna finns i butik från tisdag vecka 45 och har ett cirkapris på 20 kronor.

* Källa: Ipsos Concept and Product test Asien 20110404

För högupplösta bilder: www.mediawizard.arlafoods.com/

För recept och inspiration besök: www.arla.se/

Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods
E-post: inger.soderlund@arlafoods.com

Elisabeth Hedenljung, varumärkesansvarig Arla Köket
E-post: elisabeth.hedenljung@arlafoods.com

För varuprover, vänligen kontakta:
Evelina Svensson, Prat PR
E-post: evelina.svensson@prat.se

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av svenska, danska och tyska mjölkbönder. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.