• Arla Foods/

Smaknyhet från Arla och Årets Kock: Crème fraiche gourmet med smak av rostad vitlök och timjan

För sjätte året i rad har vinnaren av Årets Kock smaksatt Arla Köket crème fraiche gourmet. Denna gång är det Tomas Diederichsen, Årets Kock 2011, som komponerat en variant med rostad vitlök och timjan. Nyheten finns i butik från vecka 6.

– Jag har skapat en crème fraiche som jag är jättenöjd med. Den har smaker som uppskattas av många och ett brett användningsområde. Min variant med rostad vitlök och timjan fungerar utmärkt i såväl kall som varm matlagning och passar lika bra till kött och fisk som till grönsaker. Den är dessutom ett utmärkt tillbehör på grillbuffén, säger Thomas Diederichsen, Årets Kock 2011.

Arla Köket crème fraiche gourmet är en lyxigare serie matlagningsprodukter där smakerna utvecklas tillsammans med den senaste vinnaren i tävlingen Årets Kock. Syftet är att erbjuda en produkt som förenklar matlagningen samtidigt som den ger en extra smakupplevelse.

– Vi vill vara hela Sveriges matinspiratör och göra det enklare och roligare för fler att laga god mat. Vi hoppas att Tomas Diederichsens smaksatta crème fraiche kommer få många svenskar att känna sig som stjärnkockar hemma i köken, säger Elisabeth Hedenljung, varumärkesansvarig för Arla Köket.

Produktinformation
Arla Köket crème fraiche gourmet rostad vitlök timjan lanseras i samband med finalen av Årets Kock 2012 och finns i butik från vecka 6. Produkten har ett cirkapris på 15 till 16 kronor.

För högupplösta bilder: http://www.mediabank.arla.net/legacy/
För recept och inspiration besök: www.arla.se/

Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods
E-post: inger.soderlund@arlafoods.com

Elisabeth Hedenljung, varumärkesansvarig Arla Köket
E-post: elisabeth.hedenljung@arlafoods.com

För varuprover, vänligen kontakta:
Evelina Svensson, Prat PR
E-post: evelina.svensson@prat.se

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av svenska, danska och tyska mjölkbönder. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.