Mikael Friman ny CFO på Arla Plast AB

Report this content

Mikael Friman har utsetts till ny CFO på Arla Plast och efterträder därmed tidigare CFO Monica Ljung. Mikael kommer närmast från Actia Nordic AB, där han varit CFO sedan 2020. Han har tidigare haft liknande tjänst på Ateles Consulting AB och Autoliv Electronics AB. Mikael Friman går in i Arla Plasts koncernledning och tillträder sin roll senast 4:e november 2024.

”Mikael har en lång erfarenhet från tillverkande företag i tillväxt. Med sin kompetens och tydligt affärsorienterade profil kommer han att spela en viktig roll i Arla Plasts fortsatta utveckling”, säger Christian Krichau, VD och koncernchef.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Christian Krichau, CEO, tel: 0141-20 38 58

Om Arla Plast

Arla Plast är en tillverkare och leverantör av extruderade skivor i tekniska plastmaterial. Plastskivorna är tillverkade i polykarbonat (PC), akrylnitrilbutadienstyren (ABS) och glykolmodifierad polyetentereftalat (PETG) och har ett stort antal användningsområden, såsom för säkerhetsprodukter, maskinskydd, ishockeyrinkar, växthus, pooltak, ljudbarriärer, skyddsbarriärer, resväskor, fordonsdetaljer samt diverse byggrelaterade användningsområden. Bolaget grundades 1969 och har sitt huvudkontor i Borensberg, Sverige. Arla Plast är noterat på Nasdaq Stockholm inom segmentet Small Cap. Läs mer om Arla Plast på www.arlaplastgroup.com.