Jan Kvarnström och Dan Werbin till Arrays styrelse

Jan Kvarnström och Dan Werbin till Arrays styrelse Nomineringskommittén i Array Printers föreslår Jan Kvarnström och Dan Werbin för inval som ordinarie ledamöter i bolagets styrelse. Jan Kvarnström, som har gedigen erfarenhet av arbete i börsbolagsstyrelser, är ordförande i Esselte AB och Castellum AB. Jan sitter även i styrelsen för Cramo AB och Nobel Biocare AB. Jan har tidigare varit koncernchef i Securum och Esselte. Dan Werbin, som har mångårig erfarenhet av strategiska samarbeten med Japanska bolag, är President för Volvo Cars Japan Corporation. Dan har under många år varit ansvarig för Volvos samarbete med Mitsubishi i Holland och bor sedan fyra år tillbaka i Japan. I övrigt föreslås Ove Larson för omval till styrelsens ordförande samt omval för Gustaf Bråkenhielm, Nils Bernhard och Ove Granstrand som ordinarie ledamöter. Gert Schyborger och Ulf Ragnarsson (suppleant) avböjer omval. Inga nya suppleanter föreslås. Bolagstämma i Array hålls den 12:e april 2000 klockan 18.00 i Stenhammarsalen, Konserthuset, Göteborg. Vid frågor kontakta Paul Karlsson, VD Array Printers; telefon 031-695200, fax 031-695210, eller e-mail paul.karlsson@array, ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00460/bit0002.pdf