FlyMe offentliggör ny logotype och design av sina flygplan.

Report this content

FlyMe offentliggör ny logotype och design av sina flygplan. FlyMe är det första svenska marknadsnoterade lågkostnadsflyget och har flygstart under första kvartalet nästa år. FlyMe ska flyga Boeing 737 med början på sträckorna Göteborg-Stockholm och Malmö-Stockholm med fasta biljettpriser på 495, 795 och 995 kr. Alla resor är ombokningsbara. FlyMe har i designprojektet samarbetat med DDX Stockholm. -Loggan och designen avspeglar på ett utmärkt sätt vår affärsidé, nämligen att erbjuda vad de flesta resenärer vill ha - låga biljettpriser utan att ge avkall på säkerhet, service eller tillgänglighet, säger Mikael Apelgard, marknadsdirektör på FlyMe. -Designprofilen för FlyMe togs fram för att förmedla känslan av trygghet och komfort, utan att för den skull utesluta kvalitet och intelligens, säger DDX projektledare Victoria Egler. Logotypen med sin lutande form anspelar på rörelse, samtidigt som typsnittet är "klassiskt modernt" för att återspegla FlyMe´s budskap av framåtanda. FlyMe kommer inledningsvis att flyga på storstadslinjerna i Sverige. Därefter planeras en successiv utbyggnad inom Skandinavien och Europa. FlyMe's finansiella mål är att bolaget ska omsätta cirka 350 miljoner kronor under det första året i luften och visa positivt kassaflöde inom åtta månader från flygstart. DDX Stockholm är en koncept- och grafisk designbyrå, som ägs av VD Magnus Rooslien. Arbetsgruppen för FlyMe består av projektledare Victoria Egler, formgivare Mattias Brodén och Alexandra Gerdes på produktion. DDX Stockholm har tidigare endast arbetat med kunder baserade i Stockholm, såsom Reebok Sverige och Absolut Vodka. -Vi är oerhört stolta att få detta förtroende och är hemskt glada för möjligheten att få arbeta med ett så spännande företag som FlyMe i Göteborg, en stad där vi alltför sällan får chansen att vara, säger DDX VD Magnus Rooslien. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=32558 Kontaktpersoner För ytterligare information kontakta gärna: Fredrik Skanselid, verkställande direktör, FlyMe Sweden AB, tel: 031- 40 33 70, fredrik.skanselid@flyme.com eller Mikael Apelgard, marknadsdirektör, FlyMe Sweden AB, tel: 031- 40 33 70, mikael.apelgard@flyme.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/05/20031205BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/05/20031205BIT00350/wkr0002.pdf