FlyMe offentliggör priser och flygplatser

FlyMe offentliggör priser och flygplatser Från 260 kr till 760 kr, enkel väg och samtliga biljetter fullt ombokningsbara. Idag offentliggör det nystartade lågkostnadsflygbolaget FlyMe sina fasta priser på sträckorna Stockholm-Göteborg och Stockholm-Malmö. Samtidigt meddelade bolaget att man enbart använder sig av primärflygplatserna Arlanda, Landvetter och Sturup. FlyMe är det första lågkostnadsflygbolaget som blir börsnoterat i Sverige. Bolaget kommer att ha tre fasta biljettpriser på avgångarna Stockholm-Göteborg och Stockholm-Malmö. Dessa är per enkel väg: 260 kr, 560 kr och 760 kr. Tillkommer gör sedvanliga skatter och avgifter. Samtliga biljetter har full flexibilitet och är ombokningsbara fram till flygstart. Det innebär att FlyMe kommer att ha en prisnivå som ligger avsevärt under nuvarande aktörers ordinarie priser. - Många resenärer är trötta på rörliga och otydliga priser, FlyMe har istället långsiktigt låga och fasta priser. Detta är inga kampanjpriser utan de kommer att gälla under lång tid, det är en fråga om trovärdighet och underlättar inte minst resenärernas prisjämförelser och budgetering, säger Fredrik Skanselid, vd för FlyMe. De flygplatser FlyMe har för avsikt att använda är Arlanda, Sturup och Landvetter. Samtliga är primärflygplatser med anslutningsmöjligheter och bra kommunikationer till city. Antalet avgångar per destination och vardag kommer att vara mellan sex och åtta stycken - samtliga under rusningstrafik. Det innebär att FlyMe inledningsvis flyger 24-32 inrikes avgångar per dag. Helgtrafiken kommer att vara en blandning av inrikes- och utrikestrafik. - Med vår kombination av låg och enkel prissättning, attraktiva flygplatser och fokusering på högtrafikerade linjer under rusningstrafik vill vi göra det tilltalande för affärsresenären att välja FlyMe, säger Fredrik Skanselid. För mer information, kontakta Fredrik Skanselid, vd, FlyMe, tel: 031-40 33 70, e-post: fredrik.skanselid@flyme.com eller gå in på www.flyme.com FlyMe är ett nytt svenskt flygbolag under uppbyggnad. Bolaget, som ägs av börsnoterade Array AB, har huvudkontor i Göteborg. Flygstart beräknas till första kvartalet 2004 och FlyMe kommer inledningsvis att flyga på destinationerna Stockholm-Göteborg och Stockholm-Malmö, med affärsresenärer som främsta målgrupp. Därefter planeras en successiv utbyggnad inom Skandinavien och Europa. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00590/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00590/wkr0002.pdf