Arrowhead tecknar avtal med Jajja Communications AB.

Arrowhead tecknar avtal med Jajja Communications AB. Arrowhead Customer Service i Östersund har tecknat avtal med Jajja Communications AB angående telemarketinguppdrag. Jajja:s verksamhetsområde är idag inriktad på registrering och positionering av internetsidor/hemsidor. Arrowhead Customer Service kommer att bistå Jajja med sin kompetens inom telemarketing . Ett nytt avtal har tecknats mellan Arrowhead Customer Service och Jajja Communications AB. Jajja Communications AB är idag marknadsledande i Norden på sökmotorregistrering på Internet, vilket innebär att kunder hos Jajja hittas på de olika sökmotorerna på Internet. I dagsläget finns det ofattbara 500 miljarder hemsidor på Internet. De flesta sökmotorerna är databasdrivna och för att kunna hittas på en sökmotor som är databasdriven krävs att man anmäler sig hos aktuell sökmotor samt att man uppdaterar sin hemsida frekvent till sökmotorerna. Varje månad uppdaterar och registrerar Jajja sina kunders hemsidor på över 300 000 sökmotorer. Om en hemsida inte är registrerad eller uppdaterad hos de databasdrivna sökmotorerna så kommer inte sidan att vara aktuell på sökningar som görs. Jajja har långskridna planer för etablering i övriga Europa. Företagets huvudkontor ligger i Stockholm. I dag har Jajja stora kunder som bl.a. TietoEnator, Högskoleverket och Hennes & Mauritz. Arrowhead Customer Service uppdrag består i att sälja och marknadsföra Jajja:s tjänsteutbud via telemarketing till företag och organisationer i Sverige. - Vi har under våren genomfört en massiv utbildningsinsats för våra anställda inom försäljning och service för att ytterligare utveckla kompetensen inom telemarketing säger Martin Sahlberg, affärsområdeschef för Arrowhead Customer Service. Vi är verkligen glad över att utöka vår telemarketingsatsning, som är en del i den företagsstrategi som vi har, forsätter Martin. För mer information kontakta: Martin Sahlberg Affärsområdeschef, Arrowhead Customer Service 070-538 38 30 Jörgen Larsson Operativ chef, Arrowhead Customer Service 020-110 20 30 Maria Öhgren, Informationschef, Arrowhead AB 0705 - 85 32 18 www.arrowhead.se Om Arrowhead Arrowhead är en av Sveriges största nya operatörer av bredbandsnät. Vår affärsinriktning är att med hög kvalitet leverera bredbandslösningar och avancerade konsulttjänster till företag i Norden och länderna runt Östersjön. Arrowhead kopplar upp företag med bredband hela vägen från Internet, via stamnät, regionalnät, stadsnät; till access fram till arbetsplatsen. Vi har utvecklat en gedigen kompetens inom systemintegration och kundservice, som säkerställer att varje investering blir affärsmässig för uppdragsgivaren. Vi har varit verksamma sedan 1986 och har ca 400 medarbetare från Luleå till Köpenhamn. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/02/20010502BIT01360/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/02/20010502BIT01360/bit0002.pdf