Cable & Wireless väljer Arrowhead

Cable & Wireless väljer Arrowhead Cable & Wireless och Arrowhead AB har i dagarna tecknat ett ramavtal. Inledningsvis gäller avtalet fiberförbindelser i Uppsala, det kommer dock att omfatta ett större nationellt samarbete. - Det nya ramavtalet är ett förtroende som visar på att vi kan leva upp till deras höga krav på kvalitet, leveranstider och pris, säger Anders Lidén, VD på Arrowhead AB. Initialt kommer Cable & Wireless använda ramavtalet för att täcka Uppsalakommuns behov av datakommunikation. Stadsnätet i Uppsala, som ägs av Arrowhead, började byggas 1999. Det är idag ett bredbandsnät som täcker stora delar av Uppsala stad. - Vårt fibernät är en infrastruktur lika driftsäker som elnätet och fjärrvärmenätet är i Uppsala, säger Lars Dahlquist på Arrowhead AB. För mer information kontakta: Lars Dahlquist, Sales Manager, Arrowhead AB, tel 0730-38 91 58 Anna Lihr, Informationschef, Arrowhead AB, tel 0708-93 33 52, anna.lihr@arrowhead.se Anders Lidén, VD Arrowhead AB, tel 070-569 21 00, anders.liden@arrowhead.se Om Arrowhead Arrowhead AB är en av Sveriges största nya leverantörer av nätbaserade kommunikationslösningar. Vår affärsinriktning är att med hög kvalitet och stor geografisk spridning, leverera kommunikationslösningar och avancerade tjänster till företag och operatörer. Vi har en gedigen kompetens inom nät, drift, konstruktion och kundservice, som representeras av 200 medarbetare från Umeå till Malmö. Arrowhead är ett dotterbolag till Vattenfall AB. Om Cable & Wireless Cable & Wireless är ett världsomspännande telekommunikationsföretag med kunder i 70 länder. Företaget består av två huvuddivisioner samt komplimenterande divisioner: Cable & Wireless Regional och Cable & Wireless Global. Cable & Wireless Regional erbjuder ett komplett utbud av telekomtjänster i 35 länder över hela världen. Cable & Wireless Global har fokus på framtida tillväxt inom IP (Internet Protocol) samt datatjänster och andra lösningar för företagskunder. Med hjälp av sin globala IP-infrastruktur och sin finansiella styrka kan Cable & Wireless upprätthålla en unik position vad gäller global täckning och tjänster till företagskunder. Mer information om Cable & Wireless finns på www.cw.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/30/20020530BIT01770/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/30/20020530BIT01770/wkr0002.pdf