Observer väljer Arrowhead som datakommunikationspartner

Observer väljer Arrowhead som datakommunikationspartner Arrowhead utvecklar sitt åtagande och upprättar en kommunikationslösning mellan Observers kontor i Stockholm och Göteborg. - Observers kärnverksamhet är omvärldsbevakning och business communication. En verksamhet som är både väldigt kommunikationsintensiv och beroende av hög säkerhet. Därför är vi väldigt glada att vi fått förtroendet att leverera deras IP-VPN mellan Stockholm och Göteborg, säger Anders Lidén, VD Arrowhead. Den nya förbindelsen mellan kontoren i Stockholm och Göteborg är en fortsättning på ett samarbete mellan Observer och Arrowhead som inleddes vid årsskiftet. Då upprättade Arrowhead en höghastighetsförbindelse åt Observer mellan kontoren Östersund och Stockholm. Avtalet som undertecknades i dagarna löper över 3 år. För mer information kontakta: Anna Lihr, Informationschef Arrowhead AB, 0708-93 33 52, anna.lihr@arrowhead.se Anders Lidén, VD Arrowhead AB, 070-569 21 00, anders.liden@arrowhead.se Om Arrowhead Arrowhead AB erbjuder kommunikations- och driftslösningar med stor geografisk spridning till företag, organisationer och operatörer. Allt från Internetuppkoppling och VPN till outsourcing av datadriften. Vi har en gedigen kompetens inom nät, konstruktion och drift, som representeras av 210 medarbetare från Kiruna till Malmö. Arrowhead ingår i Vattenfall. Om Observer Observer Sverige är en del av den börsnoterade kunskapskoncernen Observer AB. Observer Sverige har sin verksamhet inom business och communication intelligence. Tjänsterna utgörs av heltäckande omvärldsbevakning av press, nyhetsbyråer, radio och TV, sökningar i databaser och på Internet samt redaktionella och analytiska tjänster. I dag bevakas i egen regi cirka 1400 tidningar och tidskrifter och 70 radio- och TV-kanaler samt de sex största nyhetsbyråerna. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/05/20020405BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/05/20020405BIT00450/wkr0002.pdf