Emission och tilldelning av vinst- och kapitalandelslån i Arte Collectum I AB (publ) – Andra emissionstillfället

1 november 2022, klockan 18:00 – Stockholm.
Arte Collectum I AB (publ)
www.artecollectum.com

Styrelsen i Arte Collectum I AB (publ) (”Fonden”) har den 1 november 2022 fattat beslut om emission och tilldelning av vinst- och kapitalandelslån med ISIN-kod SE0017485808 (”Vinstandelslån”) till ett sammanlagt nominellt belopp om 8 830 000 EUR i enlighet med grundprospekt och slutliga villkor publicerade på Fondens webbplats. Detta är det andra av totalt två emissionstillfällen i Fonden.

De nyemitterade vinstandelslånen avses att tas upp till handel på segmentet Nordic AIF hos Nordic Main Regulated (NGM) fredagen den 4 november 2022.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Niklas Belenius

E-post: niklas.belenius@artecollectum.com

Denna information är sådan information Arte Collectum I AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande av ovanstående kontaktperson tisdagen den 1 november 2022 klockan 18:00.