Artexis förvärvar BostadsrättsMässan

Report this content

BostadsrättsMässan, kunskapsmässan för styrelser och boende, har förvärvats av den starka och erfarna mässaktören Artexis. – En aktuell mässa med köpstark målgrupp, som kompletterar vår mässportfölj på ett idealiskt sätt, säger Bosse Magnusson, operativ chef för Artexis.

Sedan starten år 2000 har BostadsrättsMässan vuxit stadigt varje år. Mässan är en väl etablerad och uppskattad mötesplats av bostadsrättsföreningars styrelser, bostadsrättshavare och andra bostadsrättsintresserade. Mässan genomförs årligen, växelvis i Sveriges tre största städer. Vartannat år i Stockholm och vartannat år i Göteborg och Malmö och lockar runt 6 000 besökare vid varje genomförande. Som medarrangörer verkar Riksbyggen, HSB och SBC – tre tunga branschaktörer som tillsammans representerar en mycket stor andel av alla Sveriges bostadsrättsföreningar.

Nu blir Artexis ägare till BostadsrättsMässan och kliver in som projektledare i slutskedet för höstens mässor i Göteborg och Malmö. Hösten 2013 kommer mässan arrangeras i Stockholm.

– Vi förvärvar en väldigt bra och uppskattad mässa inom ett växande branschområde, säger Bosse Magnusson, operativ chef, Artexis. Att dessutom kunna erbjuda våra utställare möjligheten att ställa ut på flera olika anläggningar via en kontakt ligger helt i linje med vår vision och är självklart ett stort plus, säger Bosse Magnusson.

– Nu finns, med tillgång till Artexis mässkunskap och resurser, en fantastisk möjlighet att vidareutveckla mässan, säger Chris Hammar, samordningsansvarig för medarrangörerna och projektledare för program och seminarier på bostadsrättsmässorna.

Närmast äger BostadsrättsMässan rum den 20-22 september på Svenska Mässan i Göteborg och den 15-17 november arrangeras mässan på nya Malmömässan i expansiva Hyllieområdet. Den 21-23 november 2013 genomförs mässan på Kistamässan i hjärtat av Kista Science City i Stockholm.

Läs mer på www.bostadsmassan.se

För mer information kontakta:
Bosse Magnusson, operativ chef, Artexis, bo.magnusson@artexis.se, 08-506 650 50
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis, marika.renstrom@artexis.se, 08‐506 650 35

Om Artexis
Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan
. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer på www.artexis.se.

Taggar: