Hetaste frågorna för bostadsrätten på BostadsrättsMässan 20-22 september i Göteborg

Report this content

Nu är det dags igen för den givna mötesplatsen för alla bostadsrättsintresserade. Tre intensiva dagar med bostadsrättsexperterna på plats, ett 25-tal programpunkter kring de allra viktigaste bostadsrättsfrågorna och drygt 130 utställare – ett unikt tillfälle att på ett tidseffektivt sätt hämta kunskap, få svar på frågor och skapa kontakter.

Bostadsrätternas höga värden triggar intresset för föreningarnas skötsel. Kunskapsbehovet har gjort BostadsrättsMässan allt viktigare och inneburit en stadig tillväxt sedan starten år 2000. Årets mässa arrangeras på Svenska Mässan i Göteborg torsdag-lördag 20-22 september med start torsdag klockan 12.00.

Under mässans tre dagar får besökaren möjlighet att ta del av information och diskutera de hetaste frågorna för bostadsrätten. Här följer ett urval:

• Vad händer med aviserade lättnadsregler för andrahandsuthyrning och bostadstaxeringsutredningens förslag?
  • Kan vi hoppas på ROT-avdrag för bostadsrättsföreningar?
  • Vad innebär förändringarna för energideklarationer från 1 juli i år?
  • Vi borde köa till valberedningen för att påverka och säkra vår bostadsrätts framtida värde
  • Föreningens ansvar som fastighetsägare och hyresvärd
  • Hur sätter vi stopp för bostadsrättshavares otillåtna eller icke fackmässigt utförda renoveringsåtgärder

Juridiska frågor kring bostadsrätt är alltid heta på bostadsrättsmässorna och Sveriges främsta bostadsrättsjurister finns på plats för att möta besökarnas frågor.

För föreningsstyrelser är BostadsrättsMässan en effektiv, tidsbesparande och värdefull mötesplats för att få kontakt med flera leverantörer av produkter och tjänster vid samma tillfälle.

Mässan arrangeras av Artexis tillsamman med HSB Göteborg, SBC Sveriges BostadsrättsCentrum och Riksbyggen.

Läs hela mässprogrammet här www.bostadsrattsmassan.se

För mer information kontakta:
Cecilia Eckervig, projektledare, Artexis, cecilia.eckervig@artexis.se, 08-506 650 07
Chris Hammar, programansvarig, BostadsrättsMässan, chris.hammar@comhem.se, 073-988 72 93
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis, marika.renstrom@artexis.se, 08‐506 650 35

Om Artexis
Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer på www.artexis.se.

Taggar: