Artificial Solutions utser Patrik Rosenberg till EMEA Vice President

Artificial Solutions® (SSME:ASAI), en ledande leverantör inom Conversational AI (CAI), meddelar idag att företaget har utsett Patrik Rosenberg till Vice President för försäljning i EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika)

Han kommer att fokusera på marknader med hög tillväxt, som exempelvis Tyskland och Storbritannien - där Artificial Solutions nyligen anställde Nikhil Bhatia, Head of Growth, UK&I - samt branscher med hög efterfrågan på kundservice, till exempel telekom och detaljhandel.

Patrik har tillbringat de senaste tio åren inom AI-branschen, närmast från Data Science & Analytics företaget, Combient Mix, där han tillbringade tre år som Vice President & Head of Business Development, med kunder som SEB & Ericsson. Dessförinnan var han Sverigechef hos Efecte och innan dess åtta år hos IPsoft, numera Amelia, som Director Digital Workforce.

Per Ottosson, VD Artificial Solutions: "Patriks kunskap och erfarenhet kommer att vara ovärderlig när vi expanderar vår europeiska verksamhet och hjälper fler kunder att implementera storskaliga AI-projekt inom Conversational AI. Vi är mycket glada över att välkomna Patrik till Artificial Solutions."

Patrik Rosenberg, Vice President Sales EMEA: ” Marknaden för Conversational AI har mognat och vuxit under min tid i branschen. Jag ser fram emot att tillsammans med Artificial Solutions stötta globala företag att ytterligare skala upp deras ambitioner att möta de ökade kraven på kundnöjdhet genom en högre grad av automatisering samtidigt som förväntan på kvaliteten hos digitala agenter både uppfylls och överskrids.

Artificial Solutions är en ledande leverantör av Conversational AI och anlitas av några av världens största organisationer, däribland Telefonica, Skoda och Swisscom. Teneo-plattformen gör det möjligt för företag att förbättra sina kundupplevelser genom stora volymer, skala till röst och flera kanaler och plattformar samt på 86 språk och dialekter.

För mer information vänligen kontakta:

Marie Angselius-Schönbeck, Chief Impact Officer
marie.angselius@artificial-solutions.com

Vår produkt Teneo®, gör det möjligt för organisationer att, tillsammans med utvecklare, skapa sofistikerade och mycket intelligenta konversationsbaserade AI-lösningar på 86 språk och dialekter för flera plattformar och kanaler. Möjligheten att analysera och dra nytta av enorma mängder konversationsdata är helt integrerad i Teneo, vilket ger oöverträffade insikter om kundernas beteende.