Marie Angselius Schönbeck blir ny Marknadschef för Artificial Solutions

Artificial Solutions® (SSME: ASAI), den ledande leverantören inom konversationell AI för företag rekryterar Marie Angselius Schönbeck från den amerikanska konkurrenten Amelia, tidigare IPsoft, där Marie var globalt kommunikationsansvarig.

Marie Angselius Schönbeck har en bred bakgrund inom både PR och marknadsföring. Hon har över femton års erfarenhet från byråvärlden, bland annat som ägare och grundare av Angselius &Rönn. Hon har exempelvis arbetat med Telias börsintroduktion och med Qliks börsintroduktion på Nasdaq i USA men har även bred erfarenhet utöver IR. Hon lanserade exempelvis kryssningsindustrin i Sverige och har arbetat med tech B2B, konsumentvaror, spel och underhållning och med många andra branscher.

- Marie Angselius Schönbeck kommer att tillföra både djup och bred kunskap inom kommunikation och marknadsföring. Genom rekryteringen av Marie som marknadschef, lägger vi ännu en pusselbit i vår omorganisation. Vi är nu bättre rustade än någonsin för att erövra en än starkare position som det teknikledande bolaget inom Conversational AI. Jag har på nära håll följt Maries arbete hos hennes förra arbetsgivare och vet vilken kapacitet hon har. Det ska bli spännande att se hennes avtryck, säger Artificial Solutions VD Per Ottosson.

Marie tillträder omgående.

”Jag ser fram emot att arbeta med Per och alla andra duktiga människor på Artificial Solutions”, säger Marie Angselius Schönbeck. ”Konversationell AI är den snabbast växande delen inom Artificiell Intelligens, som i sig är det snabbast växande segmentet inom IT-branschen. Artificial Solutions har dessutom en kundnära affärs- och leveransmodell som perfekt matchar marknadens krav – SaaS, prenumerationsbaserad relation samt drift och leverans genom världsledande cloudlösningar.”

Artificial Solutions prisbelönta utvecklingsplattform Teneo gör det möjligt för utvecklare och affärsanvändare att samarbeta och snabbt bygga AI-applikationer för konversationer mellan människor och system. Teneo fungerar på alla kanaler och enheter och mot alla sorters tjänster och är marknadens mest omfattande plattform för konversationell AI. Den stöder för närvarande 84 språk, vilket täcker nästan 40% av världens befolkning. Lösningen, som i senaste versionen kallas LUIS^Teneo, stöder både chat och tal och levereras på Microsofts molnplattform Azure.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Ottosson, CEO, Artificial Solutions
Mejl: per.ottosson@artificial-solutions.com

Vår produkt Teneo®, gör det möjligt för organisationer att, tillsammans med utvecklare, skapa sofistikerade och mycket intelligenta konversationsbaserade AI-lösningar på 84 språk och dialekter för flera plattformar och kanaler. Möjligheten att analysera och dra nytta av enorma mängder konversationsdata är helt integrerad i Teneo, vilket ger oöverträffade insikter om kundernas beteende.