Artimplant anställer ny Marknadschef

Västra Frölunda, 3 september 2007
Biomaterialföretaget Artimplant anställer Kauko Haapasaari som ny marknadschef. Han kommer tillträda sin tjänst den 1 oktober.

Haapasaari har lång erfarenhet inom marknad och försäljning, senast som affärsutvecklingschef på Raisio Diagnostics. Han har även haft ledande befattningar inom marknad och försäljning på Conpharm, SP-Maskiner, Swedish Trade Council, Instrument Lambda och KabiVitrum.

Kauko Haapasaari har en högskoleexamen i kemi/ekonomi och han tar med sig 24 års erfarenhet av life science till Artimplant.

”Jag har höga förväntningar på vad jag, med min kunskap och erfarenhet, kan bidra med på Artimplant. Min framgångsrika karriär inom life science tror jag blir en utmärkt plattform för mina arbetsuppgifter på Artimplant. Jag ser fram emot att få arbeta med läkare och sjukvårdspersonal och få dem att ta till sig biomaterialet Artelon® för att öka livskvalitén bland deras patienter,” säger Kauko Haapasaari.

Artimplants VD Hans Rosén kommenterar: ”Det är med stor glädje vi välkomnar Kauko, med sin gedigna bakgrund, till Artimplant. Vi kommer att ha stor nytta av hans ingående erfarenheter och relationer på den internationella marknaden inom life science. Kauko Haapasaari kommer att ansvara för marknadsföring och försäljning av Artimplants produkter.