Artimplant och Tiller ingår avtal

Report this content

Artimplant AB (publ) och Tiller International Capital har idag beslutat att ingå ett Försäljnings-, Marknadsförings­- och Distributionsavtal som ger Tiller exklusiv rätt att sälja, marknadsföra och distribuera alla Artimplants produkter utanför Europa och icke exklusiv rätt i Europa.

Avtalet i sin helhet beräknas vara klart inom fyra veckor.

Artimplants nuvarande säljinsatser kommer att samordnas med Tiller för att stödja såväl nya som befintliga kunder på bästa sätt.

Tiller arbetar nära ett flertal sjukvårdsgivare och har ett betydande samarbete med Catholic Healthcare på global basis för att tillhandahålla bästa möjliga resurser och behandling för patienter. Catholic Healthcare behandlar 30 miljoner patienter per år i mer än 600 sjukhus.

"Jag är väldigt glad och nöjd att ingå detta avtal med Tiller. Avtalet ger Artimplant en bra plattform för att expandera verksamheten och samtidigt en partner som har en stor erfarenhet från både den amerikanska och den globala marknaden", säger Kjell Thörnbring, VD Artimplant.

Anthony N. Georgiou, ordförande i Tiller säger, "Med vårt nätverk inom hälso- och sjukvårdssystemen och de partners som vi samarbetar med, ser vi en enorm potential i Artimplants produkter och vi ser fram emot en mycket givande framtid tillsammans".

Västra Frölunda, 30 maj, 2013
Kjell Thörnbring

Kjell Thörnbring, verkställande direktör
E-post:kjell.thornbring@artimplant.com
Telefon: +46 703 119 025

Ytterligare information finns på www.artimplant.com där det också går att prenumerera på framtida pressmeddelanden; www.artimplant.com/investors-media/subscribe-to-press-releases.html

Om Artimplant
Artimplant är ett biomaterialföretag fokuserat på problemlösningar inom ortopedisk kirurgi.

Vi bidrar till förbättrad hälsa genom att utveckla, tillverka och sälja nedbrytbara implantat som återskapar kroppsfunktioner och förbättrar livskvaliteten. Våra produkter, tillverkade av Bolagets egenutvecklade biomaterial Artelon®, fyller kliniska behov och säljs inom ett växande antal terapiområden. Artimplant tillverkar implantat för behandling av artros i händer och fötter, för axelskador och andra mjukvävnadsskador.

Artimplant är noterat på NASDAQ OMX Stockholm i segmentet för små företag och i sektorn hälsovård.

Forward-looking statements
This press release contains forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements. Actual results may differ materially from those indicated by these forward-looking statements as a result of risks and uncertainties impacting the Company's business including increased competition; the ability of the Company to expand its operations and to attract and retain qualified professionals; technological obsolescence; general economic conditions; and other risks detailed from time to time in the Company's filings.

Informationen är sådan som Artimplant ska offentliggöra enligt svensk lag om börs- och clearingverksamhet och/eller svensk lag om handel med finansiella instrument och/eller börsavtal. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 maj, 2013, kl 11:00 (svensk tid).