TEATERSOMMAR PÅ ARTIPELAG

”Delfinen – mellan mussla och moln” & ”Guds Djärvaste Ängel”

Med premiär fredagen den 14 juni inleds en händelserik teatersommar på Artipelag på Värmdö utanför Stockholm.

I ett samarbete mellan Artipelag och Teatersommars Camilla Nyberg och Andreas Rodenkirchen, kommer två olika föreställningar spelas på en utomhusscen, vackert belägen mellan Artipelags konsthall och Bagggensfjärden.

För både barn och vuxna spelas föreställningen "Delfinen – mellan mussla och moln" av Gunilla Linn Persson.

En gripande och humoristisk berättelse; den ensamma kvinnan Miriam möter den borttappade Delfinen Rosario. Ett möte som förändrar allt. En mycket varm föreställning på 45 minuter om en pojke som har en delfins själ.
Spelas torsdag - söndag kl 15.30 från den 14 juni till 25 augusti.

Medverkande: Andreas Rodenkirchen och Camilla Nyberg.
Regi: Björn Melander.

För vuxna spelas kvällsföreställningen "Guds Djärvaste Ängel" av Magnus Nilsson.

Pjäsen utspelar sig under två känslostormiga dygn, förvåren 1922. Den unge diktaren Elmer Diktonius tar sina sista pengar och reser den långa vägen från Helsingfors till Edith Södergrans hem i den finska Karelen, för att få träffa den kvinna som med sin diktning fullkomligt sparkat undan fötterna på honom.

Med värme, lätthet, mod och humor rör Magnus Nilssons pjäs vid livets pulserande kärna.
Spelas torsdagar och söndagar kl 18.15 från den 16 juni till den 25 augusti.

Medverkande: Andreas Rodenkirchen, Camilla Nyberg och musik av Olof Misgeld/Leif Ottosson.
Regi: Björn Melander.

Familjeföreställningen kommer att kunna kombineras med Barnens Plättbuffé eller Kaffe & Bulle, i Café & Buffé Bådan. Kvällsföreställningen kan kombineras med tre- rätters Teatersupé i Restaurang Artipelag. Biljetter köps på Artipelag (08-570 130 00) eller via ticnet.se

”Artipelag gläds åt att ha så duktiga skådespelare på plats i sommar. Vi ser fram emot många nöjda besökare, då föreställningarna tilltalar likväl vuxna som barn.”

Björn Jakobson – grundare Artipelag & BabyBjörn

Presskontakt: Maria Rosén

maria.rosen@artipelag.se
Kontor: +46 8 570 130 21