Idag släpper Teaterförbundet sin nya Artistkatalog

Report this content

Teaterförbundets Artistkatalog - www.artistkatalogen.com - har under juni-oktober genomgått en omfattande ansikstlyftning med helt nya funktioner för både de som söker jobb och för de många uppdragsgivare som söker personal och jobbar med casting. Idag släpps en ny skarp version på nätet. Inför releasen har man sneglat mycket på de amerikanska och engelska castingskatalogerna – målsättningen har varit att skapa en av världens mest moderna nätkataloger. För artisterna är nyheterna omfattande. De kan nu enkelt addera videofilmer, röstprover, recensioner och fler bilder till sin CV-sida – allt helt gratis för de som är medlemmar i Teaterförbundet. Som artist har man också fri tillgång till support och redigeringshjälp av texter, videos, bilder och röstprover. Nya Artistkatalogen tar också in casting- och jobbannonser från uppdragsgivare samt erbjuder ett nytt Forum för branschsnack. I katalogen finns närmare 3000 artister representerade - allt ifrån landets ledande artistelit inom teater, opera och dans till den nya generation artister som nyligen lämnat högskolorna och nu söker sig in i branschen. Sveriges alla uppdragsgivare såsom produktionsbolag, reklambyråer, teaterscener, castingbyråer och regissörer/producenter får genom nya Artistkatalogen möjlighet att helt kostnadsfritt publicera jobbannonser och en egen presentationssida. Med över 10 000 besökare varje månad är Artistkatalogen den största kanalen för att nå alla landets etablerade artister. De uppdragsgivare som väljer att också abonnera på nya Artistkatalogen får tillgång till den kraftfulla sökdatabasen samt nya smarta funktioner som exempelvis system för riktade e-postutskick, egna mappar för att spara favorit-CV:n med mera – allt för att underlätta arbetet med att söka rätt folk. Vare sig det gäller framför eller bakom kameran. Abonnemang kostar från 295:- per månad. Teaterförbundets första Artistkatalog kom ut 1970, då som en tryckt matrikel på drygt 90 sidor. Under åren har katalogen vuxit mycket i omfång och tryckts i flera olika editioner. 1994 publicerades den sista tryckta Artistkatalogen och 1999 kom sedan den första internetversionen. Artistkatalogen har under sina nästan 30 år blivit en institution i branschen och är numera det självklara verktyget för alla som söker artister för professionellt bruk. Vill du som journalist testa Artistkatalogens alla funktioner? Välkommen att kontakta undertecknad som hjälper dig att lägga upp ett testkonto.

Taggar: