Snabb nätverksadministration från Aruba Networks

7000-serien underlättar implementering av nätverk på många filialer

Aruba Networks presenterar en ny enhet för nätverksadministration, anpassad för att styra nätverk på många filialer. I stället för ett komplicerat lapptäcke av apparater och servrar integrerar enheten dem till en enda molnbaserad plattform.

Arubas 7000-serie Cloud Services Controller minskar tidsåtgång, kostnad och komplexitet i att styra olika produkter på en filial. Samtidigt kan företag använda och få ut mer värde ur sina existerande molnbaserade kommunikation- och brandväggsinvesteringar.

Allt mer av företags programvaror flyttar till molnet, och kan då både öka prestandan och samtidigt spara pengar. På samma gång får man en centraliserad överblick och kontroll över varje filial. Arubas 7000-serie samlar en mängd olika nätverksfunktioner i en enda enhet för molnbaserad nätverksadministration:

- Zero-Touch Provisioning – Det ska inte ta tid eller vara besvärligt att starta upp nätverket på filialer.
- Tre parallella uppkopplingar maximerar driftsäkerheten – Två ethernetuppkopplingar och en 3G/4G LTE mobillänk minskar risken för avbrott. Filialer som använder certifikatsbaserade 802.1X RADIUS med EAP-TLS får en kontinuerlig tjänst även när RADIUS-servrarna inte går att nå.
- Anpassningsbar policybaserad brandvägg – Ger kontextberoende kontroll av en rad funktioner:

• Filter för webbsidor med olämpligt innehåll – Webbplatser kan stoppas, beroende på tidigare bedömningar av innehållet.
  • Microsoft Lync Mobile Unified Communications – Integrerar automatiskt med Lync Server 2013 SDN API och skiljer automatiskt ut trafik som har att göra med Lync Online, vilket ger en bättre användarupplevelse.
  • Integration med Palo Alto Networks brandväggar – Ger automatiskt skydd till varje filial, och även för mobila enheter. Detta utan någon ny hård- eller mjukvara.
  • Prestandavinster för molnbaserade applikationer – AppRF-tekniken optimerar nätverket och gör det möjligt att urskilja olika applikationer och kontrollera dem. Detta förbättrar prestanda för affärskritiska applikationer i molnet.
  • Avancerad routing – Möjliggör kontextberoende routing för att bevara bandbredd för prioriterad, affärskritisk trafik.

Få ut mer ur existerande nätverksinvesteringar

Många företag har gjort stora investeringar i avancerade säkerhets- och kommunikationslösningar som lokaliserats i deras egna datacenter. Aruba kan bygga vidare på dessa investeringar genom att använda brandväggarna i datacentret för enhetliga kommunikationslösningar på alla filialer.

- Med Aruba Cloud Services Controller kan företag som redan har investerat i Palo Alto Networks nästa generations brandväggar använda sin existerande säkerhetspolicy på varje filial, utan att det på det sättet blir mer komplext, säger Maria Tiderman, Sverigechef för Aruba Networks.

Mer information:

Vid frågor, kontakta:
Maria Tiderman, Sverigechef Aruba Networks, tel. 070-870 00 17, mtiderman@arubanetworks.com

Om Aruba Networks

Aruba Networks är en ledande leverantör av nästa generations lösningar för mobilitet för företag. Företaget utvecklar och levererar mobila lösningar som ger nya möjligheter för IT-avdelningar och #GenMobile, en ny generation av användare som ser mobila enheter som självklara för varje aspekt av sitt arbete och privatliv. Aruba Mobility-Defined Networks™ skapar en mobil upplevelse som tillfredsställer behoven hos både #GenMobile och IT-avdelningen och som har en automatiserad och infrastrukturoberoende funktionalitet – dessutom med en hög säkerhetsnivå. Resultatet är en kraftigt ökad produktivitet och minskade kostnader.

Aruba Networks finns på NASDAQ och Russell 2000® Index och har sitt huvudkontor i Sunnyvale i Kalifornien. Företaget har verksamhet i Nord- och Sydamerika, Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien. För mer information, besök webbsidan http://www.arubanetworks.com. För nyhetsuppdateringar, följ Aruba på Twitter och Facebook. För de senaste diskussionerna om mobilitet och Arubaprodukter, besök Airheads Social: http://community.arubanetworks.com.

© 2015 Aruba Networks, Inc. Aruba Networks’ trademarks include Aruba Networks®, Aruba The Mobile Edge Company® (stylized), Aruba Mobility-Defined Networks™, Aruba Mobility Management System®, People Move Networks Must Follow®, Mobile Edge Architecture®, RFProtect®, Green Island®, ETips®, ClientMatchTM, Virtual Intranet AccessTM, ClearPass Access Management SystemsTM, Aruba InstantTM, ArubaOSTM, xSecTM, ServiceEdgeTM, Aruba ClearPass Access Management SystemTM, AirmeshTM, AirWaveTM, Aruba CentralTM, and ARUBA@WORKTM. All rights reserved. All other trademarks are the property of their respective owners.

Taggar: