arvato bäst för andra året i rad

För andra året i rad har arvato utsetts av Gartner Inc. som ledande inom finans och redovisning.

Rapporten slår fast att arvato har en stor marknadsinsikt och kunskap att agera utifrån den samt ge kunderna det de önskar och behöver. Dessutom arbetar arvato aktivt med att ständigt bygga upp sin kompetens inom området och på så vis behålla sin ledande ställning.

Rainer Majcev, VD för arvato Global F&A, menar att detta är ett bevis på att arvatos satsning på kundfokus samt att öka F&A outsourcingen fungerar, och att arvato med sin expertis, teknik och kapacitet att integrera tjänster genom hela värdekedjan verkligen levererar affärsnytta för kunderna.

- Vi är mycket stolta över att arvato fått detta erkännande två år i rad och det är ett betyg på att hårt arbete lönar sig. Det motiverar oss att göra ännu mera och ännu bättre, säger Dennis Blennskog VD för arvato Financial Solutions i Sverige.

För att läsa hela rapporten gå till http://www.arvatofinance.com/en/gartner-mq-bpo-fa/

arvato Financial Solutions är en global aktör inom finansiella tjänster och en del av Bertelsmann SE & Co. KGaA är ett dotterbolag till arvato AG. arvato har över 7 000 anställda i 22 länder, framför allt i Europa, Amerika och Asien, och erbjuder heltäckande lösningar för hanteringar av kundrelationer och kassaflöde. arvato Financial Solutions erbjuder outsourcing-tjänster som koncentrarar sig på kassaflödet i alla faser av kundens livscykel – från riskhantering och fakturering till inkasso, fordringar och skulder. arvato FInancial Solutions hanterar runt 10 000 kunder, framför allt inom retail/e-handel, telekommunikation, försäkringar, bank och hälsosektorn. Det gör oss till Europas tredje största leverantör inom finansiella tjänster.

Mer information om oss hittar du på http://finance.arvato.com

Kontaktinformation:

VD Dennis Blennskog, tel +46 340 596278,