arvato Financial Solutions donerar 30 000 euro till inkomsttryggande projekt i Filippinerna

Förra året nöjde sig inte arvato Financial Solutions med sitt normala engagemang i samhället, utan valde även att stödja den internationella barnrättsorganisationen Plan International Deutschland under sin julkampanj. Kunder från alla delar av världen deltog i företagets internationella insamlingsinsats, och tillsammans samlades hela 30 000 euro in, som donerades i företagets namn.

Koncernchefen Michael Weinreich underströk företagets engagemang i projektet: – Det är framför allt utbildning och en tryggad försörjning som gör det möjligt för ett samhälle att utvecklas. Det är därför vi valde detta projekt i Filippinerna. Vi har ett dotterbolag där, och i Filippinerna ser man också positivt på hållbara självhjälpsprojekt.

De insamlade pengarna kommer därför att läggas på ett långsiktigt projekt som fokuserar på inkomsttrygghet. Projektet har som mål att stödja familjer som har förlorat sina försörjningsmöjligheter på grund av tyfonerna Bopha (2012) eller Haiyan (november 2013). Plan International hjälper familjerna att hantera sin ekonomi på ett bättre sätt och att hitta alternativa inkomstkällor, så att de på egen hand kan bygga upp sina liv igen. Framför allt är det de drabbade barnen som behöver skydd.

Kunderna deltog aktivt

Än en gång förlitade sig det finansiella tjänsteföretaget på ett aktivt deltagande från sina kunder. Istället för en julklapp fick de en donationskupong som kunde aktiveras via en särskild kampanjwebbplats. Reaktionen blev överväldigande och företaget lyckades samla in hela 30 000 euro för ändamålet.

Plan International Deutschland e.V. är en internationell barnrättsorganisation som har funnits i 75 år. Den är verksam i 50 länder i Afrika, Asien och Latinamerika och arbetar framför allt för barnens rätt i samhället. Plan International arbetar för att göra världen till en plats där inga barn längre behöver leva i fattigdom, en värld där de får en trygg och hälsosam uppväxt och har möjlighet att utveckla hela sin potential. Hjälp till självhjälp står i fokus för organisationens arbete.

Mer information finns på www.plan-deutschland.de

Om arvato Financial Solutions

arvato Financial Solutions är en global leverantör av finansiella tjänster och dotterbolag till arvato AG, en del av Bertelsmann SE & Co. KGaA s.

Företaget har ca 7 000 medarbetare i 22 länder, däribland en stark närvaro i Europa, Amerika och Asien, och erbjuder flexibla och heltäckande lösningar för värdeinriktad hantering av kundrelationer och kassaflöden. arvato Financial Solutions erbjuder finansiella och administrativa tjänster i hela faktureringskedjan – allt från riskhantering och fakturering, till hantering av kundfordringar, fakturaköp och inkasso.

Mer information finns på http://finance.arvato.com.

Presskontakt Tyskland:

Nicole Schieler, arvato Financial Solutions