Arvato Financial Solutions utser Nordic Content Marketing Manager

Arvato Financial Solutions utökar sin nordiska marknadsavdelning i och med att Erik Sandell tillträder i den nyskapade rollen som Nordic Content Marketing Manager. Detta är i linje med Arvatos strävan att öka varumärkeskännedom samt öka försäljning.

Erik har lång erfarenhet som kommunikatör och content-strategier, och har tidigare arbetat på såväl Citat (nu Sitrus) som Paxport. Han tillträdde sin position den 1 september 2016.

Erik kommer att rapportera till Karsten Stracke, CMO Arvato Nordics, och kommer att ansvara för att ta fram och implementera Arvatos content-strategier i samtliga kommunikationskanaler.

”Erik kommer att i nära samarbete med de lokala content marketing managers skapa relevant och engagerande innehåll för både potentiella kunder och för andra marknadsaktörer” säger Karsten. ”Med denna utnämning har vi tagit ett stort steg i att få mer dragkraft till vår marknad genom varumärkeskännedom”.

För mer information, kontakta:

Karsten Stracke, CMO Arvato Financial Solutions Nordics
karsten.stracke@arvato.com
Mobil: +46 (0)73 944 44 14

Erik Sandell, Content Marketing Manager, Arvato Financial Solutions Nordics
erik.sandell@arvato.com
Mobil: +46 (0)73 944 44 51

Taggar:

Citat

”Erik kommer att i nära samarbete med de lokala content marketing managers skapa relevant och engagerande innehåll för både potentiella kunder och för andra marknadsaktörer. Med denna utnämning har vi tagit ett stort steg i att få mer dragkraft till vår marknad genom varumärkeskännedom.”
Karsten Stracke, CMO Arvato Financial Solutions