arvato förstärker med vice vd

HB Nordström tar rollen som vice vd för arvato Financial Solutions. Tillsättningen har skett internt och är en av flera förändringar inom organisationen. Syftet är att ge arvato bättre förutsättningar för att nå sina offensiva tillväxtmål.

HB Nordström kommer att kombinera sitt nya uppdrag med sin tidigare befattning som försäljnings- och marknadsdirektör på arvato men avlastas av Pelle Källman som tillträtt tjänsten som försäljningschef. Som ett ytterligare led i kommande satsningar har arvato dessutom gjort ett flertal strategiska rekryteringar inom affärsutveckling, projektledning och försäljning. Bland annat har Claes Widarsson rekryterats som affärsutvecklare. Claes kommer närmast från en tjänst som processutvecklare på Volvo Financial Services.

- Genom förändringarna får vi en slagkraftig organisation där vi nyttjar våra kompetenser på bästa sätt och jag är glad att flera personer i och med detta ges möjlighet att bidra och utvecklas i vår strävan att ta bolaget mot våra långsiktiga mål 2020, säger Dennis Blennskog, vd på arvato.

arvatos mål är att fördubbla verksamheten i såväl Norden som Sverige under åren 2015-2020.

Om arvato

arvato Financial Solutions är en global leverantör av finansiella tjänster och är en del av tyska Bertelsmann. Vi har drygt 7 000 anställda i 22 länder, med en stark närvaro i Europa, Amerika och Asien. Vi erbjuder flexibla fullservicelösningar för en värdeinriktad hantering av kundrelationer och kassaflöden.

För mer information:

Dennis Blennskog, VD

E-post: dennis.blennskog@arvato.com

HB Nordström, vice VD

E-post: hb.nordstrom@arvato.com

Mer information om arvato finance.arvato.com

Taggar: