Askero återkallar budet på Sigma

Report this content

Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, distribueras i eller till Australien, Japan, Kanada, Sydafrika eller USA. Erbjudandet lämnas inte till personer i dessa länder eller till personer i något annat land, vilkas deltagande förutsätter ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

Den förlängda anmälningsperioden för det offentliga kontanta uppköpserbjudandet från Askero Utveckling AB (”Askero”) till aktieägarna i Sigma AB (publ) (”Sigma”) (”Erbjudandet”) löpte ut den 10 juni 2008.

Vid den förlängda anmälningsperiodens utgång hade aktier lämnats in i Erbjudandet i sådan utsträckning att dessa, tillsammans med Danir AB:s aktier som avsågs överföras till Askero vid Erbjudandets fullföljande, motsvarar cirka 71,50 procent av aktierna och cirka 74,13 procent av rösterna i Sigma.

Erbjudandets fullföljande är villkorat bland annat av att det accepteras i sådan utsträckning att Askero blir ägare till mer än 90 procent av aktierna i Sigma. Det står klart att detta villkor inte har uppfyllts. Askero har därför beslutat att återkalla Erbjudandet.

För ytterligare information kontakta:
Martin Gren, telefon +46 (0)708 13 74 58
Mats Boström, telefon +46 (0)703 79 07 45